Zdravým zažíváním k optimální kondici

Zdravým zažíváním k optimální kondici

Publikováno: 23.04.2018

Zobrazení: 582

Zdravá střeva jsou nejen důležitou součástí správně fungujícího zažívání a sídlem imunitního systému, ale skrze správně fungující zažívání mohou mít vliv také na naši hmotnost. Redukce hmotnosti je s počátkem roku vždy aktuální téma, a proto vám poradíme, co vás kromě zdravého jídelníčku a pohybu dostane po vánočních svátcích zpět do formy.

Zdravá střeva

Problematické zažívání a nepravidelné vyprazdňování či nedostatečné vstřebávání živin mohou ovlivňovat nejen naši fyzickou a psychickou kondici, ale také energetický metabolismus, a tím i hmotnost. K dosažení optimální hmotnosti je důležité zaměřit se nejen na to, co jíme, ale také na správně fungující zažívání a celkové zdraví střev.
 

Opravdu jíte zdravě?

Chcete zdravým způsobem shodit pár kil, které jste během vánočního hodování nabrali nebo se opakovaně, a bohužel často neúspěšně, snažíte zhubnout? A co se kromě skladby jídelníčku a pohybové aktivity zamyslet také nad vašimi stravovacími návyky? Mnoho lidí obědvá tzv. za pochodu. Rychle zhltnou jídlo a často ani neví, co jedli, protože v myšlenkách jsou už zpátky v práci. Trávení a zpracování potravy začíná už v ústech, a proto je nutné každé sousto nejen pořádně naslinit, ale také mechanicky rozmělnit. Špatně rozkousaná strava může být příčinou zácpy, nadýmání, plynatosti, ale i nedostatečné absorpce živin ve střevech, což může v dlouhodobém horizontu vést k nedostatku některých vitaminů a minerálů. Pokud jíte ve spěchu, často toho sníte mnohem víc, než byste snědli v klidu. Snažte se proto jíst nejen zdravě, ale hlavně v klidu. Vychutnejte si každé sousto a jídlo si užijte!
 

Nezapomínejte na vlákninu

Pro zdravý jídelníček jsou důležité nejen vitaminy a minerály, ale také vláknina. Jejím bohatým zdrojem jsou výrobky z celozrnných obilovin (celozrnné pečivo, celozrnná mouka, knäckebrot, otruby, obilné vločky, müsli tyčinky, celozrnný kuskus, rýže natural, luštěniny, ořechy, ovoce a zelenina). Dbejte také na zdravý pitný režim, protože k tomu, aby vláknina plnila správně svou funkci, potřebuje dostatek tekutin. 

Doplňte tělu probiotika

Zdraví rovnováhy vaší střevní mikrobioty můžete podpořit také konzumací probiotik, což jsou živé mikroorganismy, které jsou-li podávány v adekvátním množství, přispívají ke zlepšení zdravotního stavu svého hostitele (definice FAO/WHO, 2002). Ačkoliv o probioticích dnes ví už každý, ne každý jich konzumuje dostatečné množství. Probiotika jsou vhodná pro každého včetně dětí a doporučována jsou i při užívání antibiotik. Pokud váš jídelníček denně neobsahuje např. jogurty s živými kulturami, acidofilní mléka, fermentovanou zeleninu, je vhodné se zamyslet, zda probiotika nezačít doplňovat tělu formou kvalitních doplňků stravy. Vysoce kvalitní probiotické produkty řady BIOPRON obsahují probiotické kmeny, které splňují přísné požadavky včetně prokázané životaschopnosti a odolnosti vůči kyselinám. Široká škála produktů navíc pokrývá různé potřeby různých cílových skupin, a proto si každý vybere ten „svůj“ produkt. Pokud se chcete o řadě BIOPRON dozvědět víc, navštivte kategorii BIOPRON, kde zjistíte, co všechno vám a vašim dětem řada BIOPRON nabízí.

 

 

Tento článek byl vytvořen ve spolupráci s: 

Mgr. Denisa Salvová

Absolvovala obor Rehabilitační psychosociální péče na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity. Působila ve zdravotně sociální oblasti jako vedoucí poraden, terapeut a lektor kurzů pro pracovníky v pomáhajících profesích. V současné době se zajímá o oblast medicíny, zdravotnictví, zdravého životního stylu a psychologie.

  
7 tipů pro přirozené trávení
25.02.2018

7 tipů pro přirozené trávení

Během zimních měsíců se mnozí z nás potýkají se zhoršeným zažíváním – nadýmáním, zácpou, průjmy, těžkým žaludkem... Na vině je hlavně energeticky vydatnější strava a nedostatek pohybu.

Přečtěte si více
Zobrazení: 11539
Zdravá střeva jako brána imunity dětí i dospělých
23.01.2024

Zdravá střeva jako brána imunity dětí i dospělých

Věděli jste, že kondice trávícího traktu úzce souvisí také se zdravím celého organismu. Řada Biopron představuje vysoce kvalitní probiotické produkty, které podpoří zdraví Vaší střevní mikrobioty, a tím i Vaše celkové zdraví. Široká škála produktů pokrývá různé potřeby různých cílových skupin včetně dětí. Péče o střevní mikrobiom dětí i dospělých se opravdu vyplatí, protože zdraví sídlí ve střevech!

Přečtěte si více
Zobrazení: 341
Nenechte si rozhodit zažívání
15.07.2020

Nenechte si rozhodit zažívání

Každý z nás se občas potýká s nadýmáním, zácpou nebo „těžkým" žaludkem. Nejčastěji za to mohou špatné stravovací návyky a stres. Kromě úprav životosprávy pomohou také některé bylinky.

Přečtěte si více
Zobrazení: 667
Mějte pohodové zažívání i v době letních dovolených
14.07.2020

Mějte pohodové zažívání i v době letních dovolených

Léto, to je doba dovolených, ke kterým patří výlety a návštěvy různých akcí, kde hlad často zaháníme na místě připravovanými jídly a pochutinami. Díky tomu tak někteří mohou zbytek dovolené strávit s nepříjemnými zažívacími obtížemi. Zdrojem nákazy bývá často právě zkažené jídlo, kontaminovaná voda a nemyté ovoce a zelenina. Jak se bránit střevním obtížím, abychom měli pohodovou jak dovolenou, tak zažívání?

Přečtěte si více
Zobrazení: 83
Trápí vás nebo vaše děti střevní chřipka? Pak vám poradíme, na co si dát pozor
19.01.2022

Trápí vás nebo vaše děti střevní chřipka? Pak vám poradíme, na co si dát pozor

Střevní chřipka, gastroenteritida, dokáže svým rychlým nástupem překvapit. I když jde o běžné onemocnění s poměrně rychlým průběhem, díky riziku dehydratace se v některých případech může změnit v život ohrožující onemocnění. Gastroenteritida naštěstí nemá dlouhého trvání a k zotavení dochází během několika málo dnů. Poradíme vám, jak přispět k rychlé rekonvalescenci.

Přečtěte si více
Zobrazení: 1812
Probiotika, strážci našich střev
02.12.2022

Probiotika, strážci našich střev

Až 70 % imunitních buněk sídlí ve střevech, a proto je vhodné o svá střeva pečovat. Zdravý střevní mikrobiom je důležitý pro naše celkové zdraví a pohodu. Udržte v kondici svá střeva, a budete v kondici i vy!

Přečtěte si více
Zobrazení: 171
Jak po střevní chřipce přejít zpět na běžnou stravu?
24.04.2023

Jak po střevní chřipce přejít zpět na běžnou stravu?

Gastroenteritida, střevní chřipka, je jedno z nejčastějších onemocnění dětí i dospělých. I když obvykle netrvá dlouho a většinou nevyžaduje návštěvu lékaře, pro nemocného je gastroenteritida velmi nepříjemná. Onemocní-li dítě, senior, nebo osoba chronicky nemocná, onemocnění nepodceňujte a v případě jakýchkoliv pochybností navštivte raději lékaře. Základem léčby jsou dietní opatření, dostatek tekutin a klid na lůžku. Po odeznění obtíží je důležité, aby byl návrat k běžné stravě postupný. Jak na to, vám poradíme!
 

Přečtěte si více
Zobrazení: 26850
Nezkazte si dovolenou aneb jak se vyhnout střevní chřipce
25.07.2018

Nezkazte si dovolenou aneb jak se vyhnout střevní chřipce

Chystáte se do exotiky a těšíte se mimo jiné na to, až ochutnáte místní speciality? Kroťte své nadšení. Stačí málo a vytoužená dovolená se spoustou úžasných zážitků se rázem promění v noční můru. 

Přečtěte si více
Zobrazení: 97
Stop nadýmání a plynatosti!
09.08.2022

Stop nadýmání a plynatosti!

Nadýmání trápí až 30 % populace, od kojenců po seniory. Většinou jde o krátkodobý problém, který je reakcí na nějakou dietní chybu. Bolest, pocit nafouklého břicha, říhání a plynatost, to všechno mohou být projevy nadýmání. Zdravému člověku denně odchází kolem jednoho litru plynu. Pokud se plyn nevstřebá nebo neodchází ven přirozenou cestou objevuje se právě nadýmání a plynatost. Máme pro vás nejen tipy na zmírnění nadýmání a plynatosti, ale i seznam potravin, které mohou nadýmání způsobovat.

Přečtěte si více
Zobrazení: 20378