Hořčík  chybí zhruba jedné třetině Čechů

Hořčík chybí zhruba jedné třetině Čechů

Publikováno: 07.05.2019

Zobrazení: 661

Pocity úzkosti, deprese, únava, psychické vypětí, podrážděnost, křeče, tiky. Pokud jsou vám uvedené příznaky až příliš známé, zamyslete se, zda na vině není právě nedostatek hořčíku. Hořčík (magnesium) je označován jako prvek života. Potřebuje ho každá lidská buňka. Bez hořčíku by nebyl život. V dnešní uspěchané době je hořčík zmiňován hlavně v souvislosti se stresem.

Význam hořčíku pro lidský organismus

Hořčík je jeden z nejdůležitějších prvků v lidském těle. Většina hořčíku se vyskytuje v kostech a zubech. V menším množství se nachází v krvi a tkáních. Je nezastupitelný pro většinu biochemických reakcí v lidském těle. Hořčík reguluje svalovou a nervovou činnost, čímž ovlivňuje stabilní srdeční rytmus.

Nedostatek hořčíku

Pokud nám chybí hořčík, můžeme pociťovat únavu, bolesti hlavy, neschopnost se soustředit, nespavost a ranní únavu, náchylnost ke stresu a depresím, bušení srdce, svalové křeče, třes, tiky, padání vlasů, lámavé nehty a vlasy.

Hořčík a stres

Ve stresu člověk spotřebovává mnohonásobně více hořčíku než v klidu. Je proto velmi důležité hořčík doplňovat ve stresových situacích, protože jinak tělo trpí jeho nedostatkem.

Zvýšený příjem hořčíku potřebují hlavně těhotné a kojící ženy, lidé vykonávající namáhavou fyzickou práci, sportovci, lidé starší 50 let, kardiaci, diabetici, častí konzumenti alkoholu, lidé užívající diuretika, antibiotika a ženy užívající hormonální antikoncepci.

Potraviny bohaté na hořčík 

Zdrojem Magnesia je především listová zelenina. Mezi potraviny s vysokým obsahem hořčíku patří banány, sušené meruňky, špenát, artyčoky, pomerančová či mrkvová šťáva, mandle, kešu oříšky, čokoláda a dokonce i červené víno. Příjem hořčíku z potravy potřeby organismu však nemusí zcela pokrýt běžná strava. Při nedostatku ale i v případě, že chcete dát tělu vše, co potřebuje je vhodné doplňovat hořčík tělu ve formě doplňků stravy. Pečujte o své zdraví a zkuste doplňky stravy Magnesium + B6 nebo Magnesium + B6 ACTIVE s Bioperinem pro podporu vstřebávání.  
 

Chybí Vám hořčík? Doplnit jej můžete: