Hořčík chybí zhruba jedné třetině Čechů. Nechybí také Vám?

Hořčík chybí zhruba jedné třetině Čechů. Nechybí také Vám?

Publikováno: 03.10.2022

Zobrazení: 1532

Pocity úzkosti, deprese, nervozita a podráždění, svalové křeče a únava. Pokud jsou vám uvedené příznaky až příliš známé, na vině nemusí být podzimní únava, ale nedostatek hořčíku. Hořčík (magnesium) je označován jako prvek života a v dnešní hektické době je zmiňován zejména v souvislosti se stresem.

Význam hořčíku pro lidské zdraví

Hořčík je jedním z nejdůležitějších prvků v lidském těle. Nejvíce hořčíku je obsaženo v kostech a zubech, v menším množství se nachází v krvi a tkáních. Je nezbytný pro většinu biochemických reakcí v lidském těle, reguluje svalovou a nervovou činnost, čímž ovlivňuje stabilní srdeční rytmus. Deficit hořčíku lze poznat podle mnoha příznaků. Pokud některý z nich zaznamenáme, může jít o signál toho, že tělu je třeba hořčík doplnit. Nedostatek hořčíku se může manifestovat např. únavou, bolestmi hlavy, podrážděností, nervozitou, obtížemi s koncentrací, nespavostí, bušením srdce, svalovými křečemi, třesem, padáním vlasů a lámavými nehty a vlasy.
 

Nezapomínejte na hořčík!

Stres je nedílnou součástí dnešní uspěchané doby a projevuje se na zdraví mnoha z nás. Během stresu člověk spotřebovává mnohonásobně více hořčíku, a proto je důležité hořčík v období nadměrného stresu tělu doplnit, a to zejména tehdy, není-li jeho optimální příjem zabezpečen pestrou a vyváženou stravou. Na zvýšený příjem hořčíku je vhodné myslet také u těhotných a kojících žen, u osob vykonávajících namáhavou fyzickou práci, u sportovců, u osob starších padesáti let, u kardiaků a diabetiků, u osob užívajících diuretika a antibiotika, u žen užívajících hormonální antikoncepci, a v neposlední řadě také u častých konzumentům alkoholu.
 

Potraviny bohaté na hořčík 

Zdrojem hořčíku je především listová zelenina. Mezi potraviny s vysokým obsahem hořčíku patří také banány, sušené meruňky, špenát, artyčoky, pomerančová či mrkvová šťáva, mandle, kešu oříšky, čokoláda, a dokonce i červené víno. Optimální příjem hořčíku však nemusí vždy pokrýt strava, což lze řešit kvalitními doplňky stravy, které příjem hořčíku zajistí.
 

Hořčík zakoupíte i u nás, na Klubu zdraví

V e-shopu Klubu zdraví myslíme i na hořčík, a proto v našem portfoliu naleznete hned několik doplňků stravy s jeho obsahem.
 
Doplňky stravy Magnetrans představují prémiové produkty pro zajištění optimální hladiny hořčíku v období jeho zvýšené potřeby. Hořčík přispívá k normální činnosti svalstva, vyrovnané psychice, k normálnímu energetickému metabolismu, snižuje míru únavy a vyčerpání a napomáhá k udržení normálního stavu kostí a zubů. Magnetrans 375 mg je granulát určený k přímému podání s osvěžující citronovo-grapefruitovou příchutí. Každá tyčinka s 375 mg hořčíku v jedné porci odpovídá 100 % referenční hodnotě příjmu hořčíku, což je v souladu s nařízením EU č. 1169/2011. Magnetrans 375 mg je ideální do zaměstnání a na cesty, protože granulát stačí jen nasypat na jazyk a nechat rozpustit. Pokud ovšem dáváte přednost klasickým tobolkám, i pro vás je tu Magnetrans! Magnetrans ultra 375 mg je doplněk stravy obsahující 50 tobolek pro zajištění přísunu hořčíku v období jeho zvýšené potřeby.
 
Magnesium + B6 od Walmarku je oblíbený produkt prémiové kvality obohacený o vitamin B6, podporující zdravé fungování nervového systému, normální tvorbu červených krvinek, přispívající k normální funkci imunitního systému. Hořčík přispívá k normální funkci nervové soustavy, psychické činnosti a normálnímu energetickému metabolismu,  a proto na jeho dostatečný příjem nezapomínejte!

 


 

Tento článek byl vytvořen ve spolupráci s: 

Mgr. Denisa Salvová

Absolvovala obor Rehabilitační psychosociální péče na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity. Působila ve zdravotně sociální oblasti jako vedoucí poraden, terapeut a lektor kurzů pro pracovníky v pomáhajících profesích. V současné době se zajímá o oblast medicíny, zdravotnictví, zdravého životního stylu a psychologie.

  
Hořčík chybí zhruba jedné třetině Čechů. Nechybí také Vám?
03.10.2022

Hořčík chybí zhruba jedné třetině Čechů. Nechybí také Vám?

Pocity úzkosti, deprese, nervozita a podráždění, svalové křeče a únava. Pokud jsou vám uvedené příznaky až příliš známé, na vině nemusí být podzimní únava, ale nedostatek hořčíku. Hořčík (magnesium) je označován jako prvek života a v dnešní hektické době je zmiňován zejména v souvislosti se stresem.

Přečtěte si více
Zobrazení: 1532
Hořčíkem proti stresu a vyčerpání!
19.11.2019

Hořčíkem proti stresu a vyčerpání!

Pokud jste neustále unavení, trpíte migrénami či bolestmi hlavy, trápí vás změny nálad, jste úzkostní, máte problémy s usínáním a svalovými křečemi, může za tím stát nedostatek hořčíku (magnesia). Nízká hladina hořčíku patří mezi nejčastější minerální poruchy. Hořčík je jedním z nejdůležitějších prvků, který udržuje tělo v dobré fyzické a psychické kondici, a proto je také označován jako prvek života.

Přečtěte si více
Zobrazení: 1334
Hořčík a jeho význam pro lidské tělo
25.08.2015

Hořčík a jeho význam pro lidské tělo

Hořčík je minerál, který naše tělo potřebuje ke správné funkci nervového a svalového systému. Přečtěte si další pozitiva hořčíku a dopřejte ho svému organismu.

Přečtěte si více
Zobrazení: 8115
Projevy nedostatku hořčíku
09.09.2015

Projevy nedostatku hořčíku

Jste podráždění, náladoví a trpíte nespavostí? Možná za to může nedostatek hořčíku. Přečtěte si další reakce vašeho těla na nedostatek tohoto důležitého minerálu.

Přečtěte si více
Zobrazení: 54537
Sportujete? Nezapomínejte na hořčík!
18.03.2018

Sportujete? Nezapomínejte na hořčík!

Naše tělo ho potřebuje k tomu, aby správně fungovalo, a dvojnásob v případě, jestliže sportujete.

Přečtěte si více
Zobrazení: 235
Ve kterých potravinách se skrývá velké množství hořčíku
04.01.2016

Ve kterých potravinách se skrývá velké množství hořčíku

Chybí vám hořčík a potřebovali byste ho akutně doplnit? Jedním z kroků může být správná a vyvážená strava. Podívejte se na přehled potravin, ve kterých je hořčíku dostatek.

Přečtěte si více
Zobrazení: 110548