S udržením fyzické a psychické kondice pomůže hořčík

S udržením fyzické a psychické kondice pomůže hořčík

Publikováno: 19.11.2019

Zobrazení: 532

Pokud jste neustále unavení, trpíte migrénami či bolestmi hlavy, trápí vás změny nálad, jste úzkostní, máte problémy s usínáním a svalovými křečemi, může za tím stát nedostatek hořčíku (magnesia). Nízká hladina hořčíku patří mezi nejčastější minerální poruchy. Hořčík je jedním z nejdůležitějších prvků, který udržuje tělo v dobré fyzické a psychické kondici, a proto je také označován jako prvek života.

Příznaky nedostatku hořčíku

Hořčík je pro nás nepostradatelný a jeho nedostatek na sebe nenechá dlouho čekat a začne se projevovat celou řadu zdravotních obtíží. Nervově svalová podrážděnost, svalový třes, poruchy vidění, nervozita, úzkost, zrychlená srdeční činnost, zvýšený krevní tlak, a to i v případě těhotenství. aj. Ale pozor také na příliš mnoho hořčíku. Nadbytek může zapříčinit průjmy, zástavu střevních pohybů, poruchy srdečního rytmu a smrt.
 

Kolik hořčíku organismus potřebuje?

Denní příjem hořčíku by se měl odvíjet od zdravotního stavu, ale i životního stylu. Doporučená denní dávka hořčíku je cca 375 mg na osobu a den. Tato dávka je orientační, protože potřeba hořčíku se zvyšuje se stoupajícím věkem, v těhotenství a při kojení, v závislosti na fyzické zátěži, při onemocnění srdce, diabetu apod.
 

Zdroje hořčíku v potravě v doporučené denní dávce

Dýňová semínka (16 g obsahuje 46 % DDD hořčíku), vařený špenát (180 g obsahuje 39 % DDD hořčíku), hořká čokoláda s obsahem kakaa 70–85 % (100 g obsahuje 33 % DDD hořčíku), tmavé fazole (172 g obsahuje 30 % DDD hořčíku), merlík čínský, quinoa (185 g obsahuje 33 % DDD hořčíku), mandle (24 g obsahuje 25 % DDD hořčíku), kešu (30 g obsahuje 25 % DDD hořčíku), makrela (100 g obsahuje 19 % DDD hořčíku), avokádo (200 g obsahuje 15 % DDD hořčíku), losos (100 g obsahuje 9 % DDD hořčíku).

Hořčík je také dostupný jako součást doplňků stravy. V naší nabídce naleznete hořčík jako součást doplňku stravy Vápník, hořčík, zinek což je unikátní zdraví prospěšná kombinace minerálních látek a vitaminů nezbytných pro mnoho klíčových procesů v lidském organizmu. Magnesium + B6 Active podporují energii a přispívají ke snížení únavy a vyčerpání, jsou rovněž nezbytné pro normální fungování nervových a psychických funkcí a vitamin B6 udržuje normální funkci imunitního systému.
 
Trápí vás křeče v lýtku? Na pomoc si vezměte hořčík
20.08.2019

Trápí vás křeče v lýtku? Na pomoc si vezměte hořčík

Kdo zažil křeče v nohou, nejčastěji v lýtkách, ví, jak nepříjemný pocit to je. Bohužel s věkem se četnost křečí může zvyšovat. Pravidelný přísun tekutin a minerálů může být prevencí těchto křečí a zároveň i první pomocí, když už křeč vypukne. Co vznik křečí ovlivňuje a jak jim lze předcházet?

Přečtěte si více
Zobrazení: 10503
Hořčík  chybí zhruba jedné třetině Čechů
07.05.2019

Hořčík chybí zhruba jedné třetině Čechů

Pocity úzkosti, deprese, únava, psychické vypětí, podrážděnost, křeče, tiky. Pokud jsou vám uvedené příznaky až příliš známé, zamyslete se, zda na vině není právě nedostatek hořčíku. Hořčík (magnesium) je označován jako prvek života. Potřebuje ho každá lidská buňka. Bez hořčíku by nebyl život. V dnešní uspěchané době je hořčík zmiňován hlavně v souvislosti se stresem.

Přečtěte si více
Zobrazení: 1092
Potřebujete dobít baterky?
15.08.2019

Potřebujete dobít baterky?

Věděli jste, že 15. srpna je Mezinárodní den energy drinků? Pití energetických nápojů se zejména u mladších ročníků těší velké oblibě. Lékaři před nadměrnou konzumací ale varují. Energy drinky sice pomohou rychle dobít baterky, ale je třeba to s nimi nepřehánět. Nadměrné množství může totiž poškodit srdce a ledviny. Navíc získaná energie je pouze krátkodobou záležitostí.

Přečtěte si více
Zobrazení: 205