Vitamin C, selen a zinek, spolehlivá podpora imunity nejen u dětí

Vitamin C, selen a zinek, spolehlivá podpora imunity nejen u dětí

Publikováno: 18.01.2024

Zobrazení: 2223

Dětský organismus má v zimě napilno. Kromě náročného vývoje musí děti čelit častým nachlazením, zejména pokud navštěvují dětský kolektiv, kde se viry velmi snadno šíří. Snad každý rodič se tak v zimě potýká s koloběhem nachlazení, které si děti přináší ze školek a škol. Poradíme vám, čím obohatit jídelníček, a podpořit imunitu a celkové zdraví, a to nejen u dětí, ale také u dospělých.

Vitamin C je základ

V podpoře imunity hraje prim vitamin C. V těle působí jako antioxidant a podporuje nejen normální funkci imunitního systému, ale navíc přispívá také ke snížení míry únavy a vyčerpání. Bohatým zdrojem vitaminu C je čerstvá zelenina a ovoce. Ačkoliv mnozí považují za zásobárnu vitaminu C hlavně citrusy, mnohem vyšší množství vitaminu C obsahují šípky, rakytník, paprika, kiwi a brokolice. Nicméně i citróny, pomeranče a mandarinky obsahují vysoké množství céčka, a proto se vyplatí zařadit je do jídelníčku. Česká Společnost pro výživu doporučuje zajistit organismu 110 mg vitaminu C pro muže starší 19 let a 95 mg pro ženy starší 19 let. U batolat je za optimální příjem považováno množství 50–60 mgu předškoláků 60–70 mg a u školáků 70-90 mg. Pokud se obáváte nedostatku vitaminu C v jídelníčku, využijte kvalitní doplňky stravy. My doporučujeme Cetebe!

Nezapomeňte na selen a zinek!

Kromě vitaminů podpoří imunitu také minerály. Mezi ty nejdůležitější patří zinek a selen, které se podílejí na mnoha fyziologických funkcích organismu a podporují i obranyschopnost. Zinek, ačkoliv se v lidském těle vyskytuje jen ve velmi malém množství, je pro zdraví je nepostradatelný. Zinek přispívá nejen k normální funkci imunitního systému, ale také k udržení zdravé pokožky, vlasů, nehtů a kostí, podporuje zdravý zrak a chrání buňky před oxidativním stresem způsobeným volnými radikály.   Selen je důležitý nejen pro normální funkci imunitního systému, ale podílí se také na kvalitě vlasů a nehtů a přispívá k ochraně buněk před oxidativním stresem. Oba tyto minerály proto zařaďte do jídelníčku nejen v období zimy, ale během celého roku. Selen naleznete stejně jako vitamin C v brokolici a rajčatech, zinek obsahují vejce, dyňová semínka, libové maso, ale i hořčice. Otázkou však zůstává, jak které potraviny vaše dítko akceptuje. Řešením, jak tělu tyto minerály doplnit, mohou být kvalitní doplňky stravy.

  • Můžete např. využít řadu vytvořenou speciálně pro děti, kterou jsou oblíbení Marťánci obsahující vitaminy a minerály, které dětský organismus potřebuje nejen pro podporu imunity, ale také pro správný vývoj. 
  • Marťánci Gummy Podzim–zima ve tvaru oblíbených EMOJI s příchutí marakuji, maliny, jahody a pomeranče pro podporu zdraví, imunity a vitality. Vhodné pro děti od 3 let.
  • ·Selen 100 µg obsahuje vysokou dávku selenu prémiové kvality pro imunitu a zdraví vlasů a nehtů. Vhodný pro děti od 3 let a dospělé.
  • Zinek 25mg FORTE, to je vysoká dávka zinku prémiové kvality pro zdravé vlasy, kůži, nehty a funkci imunitního systému. Vhodný pro děti od 12 let a dospělé.


Další doplňky stravy, které podpoří nejen imunitu, ale také celkové zdraví dětí i dospělých, najdete na našem e-shopu!


  

Tento článek byl vytvořen ve spolupráci s: 

Mgr. Denisa Salvová

Absolvovala obor Rehabilitační psychosociální péče na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity. Působila ve zdravotně sociální oblasti jako vedoucí poraden, terapeut a lektor kurzů pro pracovníky v pomáhajících profesích. V současné době se zajímá o oblast medicíny, zdravotnictví, zdravého životního stylu a psychologie.

  
Aby děti v zimě nemarodily
14.12.2023

Aby děti v zimě nemarodily

Zimní počasí představuje riziko vyšší nemocnosti zejména pro děti mladšího školního věku. Respirační onemocnění se v dětských kolektivech šíří rychlostí blesku, a rodiče si tak často kladou otázku, co udělat proto, aby jejich děti v zimě nebyly tak často nachlazené. Základním doporučením je podpora imunity, ovšem ještě před tím, než se objeví první známky nachlazení.

Přečtěte si více
Zobrazení: 92
Jídelníček pro zahřátí těla
28.11.2023

Jídelníček pro zahřátí těla

Pokud ve Vašem podzimním a zimním jídelníčku převažují zeleninové saláty, není se čemu divit, že je Vám stále chladno. Pokrmy z čerstvé zeleniny je vhodné konzumovat v létě, protože mají schopnost organismus ochlazovat. V chladných měsících se vyplatí zařadit do jídelníčku potraviny, které organismus zahřejí, a navíc podpoří imunitu a dodají energii. Víte, co by ve Vašem podzimním a zimním jídelníčku nemělo chybět?

Přečtěte si více
Zobrazení: 451
Babské rady na škrábání v krku
24.10.2023

Babské rady na škrábání v krku

Škrábání v krku zná každý z nás. Nejčastějšími příčinami jsou virové a bakteriální infekce dýchacích cest. Škrábání v krku bývá ale spojeno také s alergiemi, nevhodným prostředím (přetopené místnosti), stresem a únavou. Zejména podzimní a zimní měsíce jsou období, kdy se se škrábáním v krku potýkáme nejčastěji. Osvědčené tipy na zmírnění obtíží, které lze vyzkoušet ještě před návštěvou lékaře, vám přinášíme.

Přečtěte si více
Zobrazení: 164732
ROZHOVOR: Co všechno vás zajímá o gynekologii, ale bály jste se zeptat
20.06.2023

ROZHOVOR: Co všechno vás zajímá o gynekologii, ale bály jste se zeptat

Byly jste v ordinaci gynekologa a styděly jste se na něco zeptat? Ačkoliv oblast intimního a sexuálního zdraví je nedílnou součástí našich životů, existují otázky, na které se neptáme. Chceme-li najít odpověď, pátráme na internetu. Až budete příště hledat odpovědi na otázky, na které vám stud nedovolí ptát se, navštivte instagramový profil gynekoložky MUDr. Kamily Žižkové, která ve svých příspěvcích, vtipně a s lehkostí, řeší vše, co ženy zajímá, a na co se svého gynekologa často bojí zeptat.

Přečtěte si více
Zobrazení: 299
ROZHOVOR: Zdravá a naplněná žena je základem spokojené rodiny
21.08.2023

ROZHOVOR: Zdravá a naplněná žena je základem spokojené rodiny

Být zdravý, cítit se dobře, a navíc vypadat mladě a svěže, je snem snad každého z nás. Pokud máte pocit, že na to, věnovat se sami sobě, abyste se cítili v psychické i fyzické kondici, nemáte čas, přečtěte si náš článek s Mgr. Kamilou Černou, specialistkou na výživu a ženské zdraví, která svým klientkám předává funkční nastavení slučitelné s normálním životem a rodinnou pohodou. Chcete-li se naučit porozumět sami sobě, umět naplnit své potřeby a stravovat se intuitivně bez zbytečného stresu, vydejte se na cestu právě s Kamilou.

Přečtěte si více
Zobrazení: 19