Plavání spálí tuky a zlepší kondici

Plavání spálí tuky a zlepší kondici

Publikováno: 10.07.2020

Zobrazení: 30

Plavání patří mezi nejoblíbenější sportovní aktivity aerobního charakteru. Pravidelné plavání přispívá nejen k lepší kondici, ale díky plavání spálíte tuky a budete se cítit lépe. Plavání je vhodné téměř pro každého bez omezení věku a zdravotního stavu. Jaké jsou ty hlavní důvody, díky kterým se vyplatí vyrazit k rybníku nebo do bazénu, vám přinášíme.

Proč plavat?

Pravidelné plavání pozitivně přispívá k celkovému zdravotnímu stavu. Příznivě ovlivňuje kardiovaskulární, dýchací a pohybový systém, energetický metabolismus, neuroendokrinní regulace, imunitní a antioxidativní schopnosti organismu, stav pohybového aparátu díky odlehčení páteře a ostatních kloubů, stimulaci tvorby kostí a svalů horních končetin a zad. Plavání je proto ideální aktivitou pro všechny věkové kategorie včetně lidí se zdravotním postižením, těhotných žen a dětí.
 

Zdravotní benefity plavání

Během plavání je svalstvo těla rovnoměrně zatěžováno a dochází k lepšímu prokrvení tkání. Horizontální pohyb má příznivý vliv na oběhovou a dýchací soustavu. Správný způsob plavání vede k pravidelnému dýchání a překonávání tlaku a odporu vody, což vede ke zvýšení maximální expirační síly a vitální kapacity plic. Plavání je skvělým pomocníkem také pro ty, kteří trpí různými pohybovými obtížemi. Voda zmírňuje vliv gravitace na tělo, díky čemuž se odlehčuje páteři a pohybovému aparátu. Pohyb horních i dolních končetin během plavání působí příznivě na rozvoj kloubní pohyblivosti. Plavání tak přispívá ke zlepšení funkce a kondice svalstva celého těla a pozitivně ovlivňuje také bolesti zad.
 

Plavání a nadváha

Plavání je doporučováno lidem trpícím nadváhou a obezitou, protože přispívá k redukci přebytečných kilogramů. Plavání příznivě ovlivňuje metabolismus a zlepšuje fyzickou a psychickou kondici. Pro spalování tuků je nutné, aby se tělo zahřálo a dostalo se na určitou tepovou frekvenci. Ti, kteří chtějí plaváním přispět k redukci váhy by proto měli plavat pravidelně, minimálně 30 minut vcelku a konstantní rychlostí, při plavání mít zpevněné svaly a pravidelně a hluboce dýchat. Samotné plavání ale štíhlou postavu nezaručí. Je zapotřebí pohybové aktivity střídat a dodržovat zásady zdravého životního stylu.
 

Nejrozšířenější prsa, nejzdravější znak

Mezi nejznámější plavecké styly patří prsa, znak, motýlek a kraul a každý plavecký styl tělu prospívá trochu jinak. Plavecké styly vychází z tzv. splývání, kdy v poloze na vodní hladině máme natažené ruce i nohy a dlouze vydechujeme do vody. Nejrozšířenějším a pravděpodobně také nejoblíbenějším plaveckým stylem jsou tzv. prsa, která příznivě ovlivňují především prsní svaly. Prsa umožňují plavci dobrou orientaci, což je důležité zejména v přírodních vodách jako jsou rybníky, jezera či moře. Jako nejzdravější plavecký styl bývá označován tzv. znak v poloze na zádech.
 

Podpora aktivního životního stylu

Plavání patří mezi aktivity přispívající k celkovému zdraví. Doplněk stravy Cell Shield ENERGY přispívá k podpoře energie pro kvalitní život během stárnutí. Cell Shield ENERGY obsahuje unikátní složky MGCPQQ® a Delphinol® v množstvích, která vědci doporučují k pravidelnému užívání v průběhu stárnutí. Antioxidanty, jako jsou vitaminy C a B6 přispívají k ochraně buněk proti škodlivým volným radikálům, a navíc podporují úroveň energie.
Matcha čaj osvěží a dodá energii
03.08.2020

Matcha čaj osvěží a dodá energii

Zelený čaj matcha je známý svými blahodárnými účinky na zdraví již po staletí. Obliba matcha čaje v posledních letech výrazně vzrostla a matcha čaj si tak můžete dát dokonce i v mnoha restauracích. Matcha čaj má podle některých studií pozitivní vliv na řadu tělesných funkcí. Jedním z jeho benefitů je povzbuzující a detoxikační účinek. Důvody, proč by se tento „zelený zázrak“ měl stát součástí vašeho jídelníčku, vím přinášíme.

Přečtěte si více
Zobrazení: 46
Letní koupání a hrátky v mokrých plavkách bez omezení
30.06.2020

Letní koupání a hrátky v mokrých plavkách bez omezení

Léto se pomalu blíží a s ním i doba dovolených a koupání. Koupání, ať už v přírodě či v bazénech, ale znamená také častější výskyt vaginálních infekcí. Svědění a pálení v oblasti pochvy je pak v letních měsících jedním z častých důvodů návštěvy gynekologa. Důležitou roli v prevenci vaginálních infekcí hraje péče o poševní mikroflóru, která zásadně ovlivňuje intimní zdraví každé ženy.

Přečtěte si více
Zobrazení: 124
Léto bez bolavých kloubů
14.05.2020

Léto bez bolavých kloubů

Letní dovolenou si každý představuje jinak. Někteří touží po klidném odpočinku u moře a jiní dávají přednost aktivní dovolené. Cyklistika, turistika, pobyt v přírodě či práce na zahrádce jsou vyhledávanými způsoby trávení nejen dovolené, ale i volného času. To, co všichni k aktivní dovolené potřebujeme, jsou zdravé klouby. Bolesti kloubů patří mezi nejčastější zdravotní obtíže, se kterými se obracíme na lékaře. Jaké jsou příčiny bolestí a jak o klouby pečovat, abychom si mohli užít aktivní léto bez bolesti?

Přečtěte si více
Zobrazení: 415