👉👉 POZOR!!! Slevy až 30 % jsou tu! NOVOROČNÍ SLEVY JSOU V PLNÉM PROUDU! 👈👈
Jak si zregenerovat kolenní klouby

Jak si zregenerovat kolenní klouby

Publikováno: 01.12.2015

Zobrazení: 628

Bolest kloubů se často objeví náhle, bez ohledu na věk. Onemocnění kloubů se vyskytuje nejčastěji v kloubech, které jsou vystaveny větší zátěži, jako jsou klouby kolenní nebo kyčelní. Kolenní kloub je nejsložitějším kloubem lidského těla a právem si zaslouží velkou péči, ať už v rámci prevence, po vzniku zranění, nebo chronických obtíží.

Jestliže chceme začít s regenerací kolenních kloubů, musíme omezit přísun živočišných bílkovin ve stravě a také cukru. Měli bychom také omezit pití černé kávy a nápojů s kofeinem. Je důležité zvýšit příjem tekutin, zejména čisté vody nebo čaje.

Tzv. vodní rovnováha je totiž důležitá, protože naše tělo tvoří přibližně ze dvou třetin voda. Jestliže nepijeme dostatečné množství vody, dochází k zahušťování solí v těle a stoupá i hladina odpadních látek a volných radikálů, které poškozují buňky a tím i klouby.

Bolestí kolenního kloubu hodně trpí také běžci. Obecně se bolest zvyšuje při běhu do kopce nebo z kopce. Při běhu nahoru a dolů ze schodů jsou slyšitelné vrzoty a v nejhorším případě se může objevit otok kolene.

Příčinou bolesti kloubů je opotřebení kloubní chrupavky, která ztrácí pružnost a ztenčuje se. Proto je nutné o klouby pečovat s dostatečným předstihem, abyste se vyhnuli případným obtížím a dopřáli kloubům dostatečnou výživu.

Nejčastější chyby:

  • Ignorování bolesti v kolenním kloubu
  • Nadváha – každé kilo navíc zvyšuje zatížení kloubu
  • Přetěžování kloubu, nadměrná a dlouhodobá zátěž kloubu a opomíjení regenerace

Terapie bolesti kolenního kloubu a jeho regenerace je individuální. Obecně se doporučuje laserová a ultrazvuková terapie, rázová vlna a elektroterapie. Hodně se také používá senzomotorických cvičení na balančních plochách a cvičení nožní klenby, která významně napomáhá stabilizovat koleno.

Vhodná strava a cvičení:

Důležitá je strava bohatá na látky potřebné pro výživu kloubů. Měly by v ní být vitaminy C a E, selen, zinek, křemík. Pro zdraví kolenního kloubu je nejdůležitější přiměřený pohyb. Rychlá chůze, turistika nebo plavání kloubům neublíží, naopak je posilují. Pravidelný pohyb zvláště s odlehčením dolních končetin, jako je jízda na kole nebo rotopedu, působí příznivě na kosti, klouby i svaly.

Bez kolenních kloubů bychom neudělali jediný krok. Slouží nám celý život a měli bychom se tedy o ně s odpovídající péčí starat.

Brusinky v léčbě a prevenci infekcí dolních močových cest
23.09.2014

Brusinky v léčbě a prevenci infekcí dolních močových cest

Infekce močových cest (IMC) představují častý zdravotní problém zejména u žen v produktivním věku. Urinal Medical je nový zdravotnický prostředek určený k léčbě i prevenci těchto obtíží.

Přečtěte si více
Zobrazení: 628
Bolest kloubů: Cviky na uvolnění kloubů
30.07.2015

Bolest kloubů: Cviky na uvolnění kloubů

Ulevte si od bolesti kloubů správnými cviky. Udržte se dlouhodobě v pohybu a zařaďte do svého denního režimu cviky, které najdete v našem článku.

Přečtěte si více
Zobrazení: 628
Bolest kloubů: Jak jí předcházet
27.10.2015

Bolest kloubů: Jak jí předcházet

Bolavé klouby nemusí být váš případ. Naučte se, jak jim předejít. Věnujte se vhodným sportům, zaměřte se na zdravý životní styl a doplňte stravu o správně vybrané potraviny.

Přečtěte si více
Zobrazení: 628