10 tipů pro zdravý spánek v horkých letních dnech

10 tipů pro zdravý spánek v horkých letních dnech

Publikováno: 04.07.2022

Zobrazení: 1214

Tropické letní teploty negativně ovlivňují zdraví nejen kardiaků, ale mohou negativně ovlivňovat zdraví i zcela zdravých lidí. Jednou z věcí, které v létě špatně snášíme, jsou horké letní noci, které znesnadňují náš spánek. Pokud i vy patříte k těm, kteří v horkých letních dnech bojují s nespavostí, máme pro vás tipy, jak tropické noci zvládnout. 

Spánek a zdraví 

Spánek je nezbytný pro naše fyzické i duševní zdraví. Nedostatek spánku se může projevit oslabenou imunitou, celodenní únavou, podrážděností, poruchami paměti, soustředění a mnoha dalšími nepříjemnými projevy, které ovlivňují náš běžný život. To nejjednodušší, co můžete pro své zdraví udělat, je dobře se vyspat. Jak ale zajistit zdravý a kvalitní spánek v létě, kdy díky tropickým teplotám bojujeme nejen s usínáním, ale také s nočním probouzením? 
 

10 tipů pro zdravý a kvalitní spánek

Pro zdravý a kvalitní spánek je vhodné dodržovat pravidla spánkové hygieny, a to nejen v případech, kdy letní teploty atakují 30 °C. V horku se může hůře nejen usínat, ale spánek může být také nekvalitní. Ideální teplota pro spánek je maximálně 18 až 20 °C, což má v létě v ložnici opravdu málokdo. Přemýšlíte nad tím, jak se dobře vyspat v horkých letních dnech? 
 

  1. Větrejte pouze v době, kdy venkovní teplota nepřesahuje 25 °C, tedy v noci a brzy ráno. Přes dne mějte okna uzavřená a zatemněná.

  2. Dejte si před spaním příjemně vlažnou sprchu. Vyhněte se studené, nebo dokonce ledové sprše, na kterou tělo zareaguje zvýšením tělesné teploty. 

  3. Nespěte nazí. Ačkoliv si myslíte, že čím méně oblečení na sobě budete mít, tím lépe, jde o mýtus. V létě se v noci potíte a pot se nemá kam vsakovat. Vhodné je lehké pyžamo s vysokým podílem bavlny, která saje pot.  

  4. Pokud spíte v podkroví nebo v horním patře domu, v tropických dnech spěte v přízemí, tedy pokud máte tu možnost.

  5. Pořiďte si čističku vzduchu, kterou oceníte zejména tehdy, neklesají-li venkovní teploty ani v noci pod 25 °C. Ve vyčištěném vzduchu se vám bude spát mnohem lépe, a čističku vzduchu ocení též alergici.

  6. Pověste si do ložnice vlhké prostěradlo, které teplý vzduch ochladí. 

  7. Investujte do kvalitních větráků, které nejsou příliš hlučné pro kvalitní spánek.  

  8. Ochlaďte svůj krevní oběh. Na pulzující body na těle (za krk, na zápěstí, podkolenní jamky a kotníky) přiložte studený obklad.

  9. Povlečení vložte před spaním na 10 minut do mrazáku. Pokud nemáte v mrazáku místo, stačí ochladit jen polštář. V chladném povlečení se vám mnohem lépe usne.

  10.  Není na čase zamyslet se nad pořízením klimatizace

 

Podpořte spánek dopňky stravy 

Pokud vás trápí obtíže se spánkem, a to nejen v létě, je vhodné podpořit zdravý spánek doplňky stravy.
 

Lunestil, pro spánek vašich snů

Lunestil je prémiový doplněk stravy přírodního původu v podobě inovativních duokapslí pro podporu duševní relaxace před usnutím a kvalitní noční spánek. Vnější kapsle produktu Lunestil obsahuje olej z levandule lékařské, který se jako první po požití z duokapsle uvolňuje a vstřebává. Její podpůrné relaxační a uklidňující účinky vás optimálně připraví na kvalitní noční spánek. Vnitřní kapsle obsahuje výtažek z mučenky pletní a vitamin B6. Tyto látky se uvolňují (díky technologii zpožděného uvolňování) do organismu asi 1 hodinu po usnutí, aby váš klidný a zdravý spánek pokračoval celou noc bez přerušení. 
 

SpiLEEP, kvalitní spánek a svěží ráno

SpiLEEP je přípravek na přírodní bázi obsahující L-theanin a kombinaci extraktů z chmele otáčivého a kozlíku lékařského, bylin tradičně užívaných pro klidný spánek a celkovou relaxaci. Extrakty chmele a kozlíku přispívají k uvolnění psychického napětí a stresu, vyvolávají uvolnění celého těla a podporují kvalitu spánku. SpiLEEP je vhodný i v době náročného období se zvýšenou psychickou zátěží, která může negativně ovlivnit kvalitu spánku.

Pokud chcete podpořit spánek přírodní cestou, Lunestil a SpiLEEP podpoří váš spánek a vy se budete probouzet odpočatí do dalšího letního dne.

 


 

Tento článek byl vytvořen ve spolupráci s: 

Mgr. Denisa Salvová

Absolvovala obor Rehabilitační psychosociální péče na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity. Působila ve zdravotně sociální oblasti jako vedoucí poraden, terapeut a lektor kurzů pro pracovníky v pomáhajících profesích. V současné době se zajímá o oblast medicíny, zdravotnictví, zdravého životního stylu a psychologie.

Do boje se stresem! Rady, jak pečovat o své zdraví, i když nemáte čas
22.09.2021

Do boje se stresem! Rady, jak pečovat o své zdraví, i když nemáte čas

Ať už jde o zdraví všech orgánů, zpomalení procesu stárnutí, zlepšení výkonu nebo ovlivnění psychických funkcí, dostatečný přísun vitamínů hraje velmi důležitou úlohu při udržování lidského organismu v co nejlepší formě.

Přečtěte si více
Zobrazení: 599
Nedovolte, aby vás ničil stres!
14.08.2023

Nedovolte, aby vás ničil stres!

Ne vždy jde život přesně podle našich představ a každodenní starosti a stres se mohou negativně podepisovat na našem zdraví. Ačkoliv v malé míře stres nemusí představovat zdravotní riziko, překročí-li únosnou mez, může s sebou přinášet mnoho zdravotních obtíží. Podrážděnost, nervozita, nesoustředěnost, poruchy paměti, nespavost, ale také oslabená imunita, mohou být jen některými problémy, které jsou se stresem spojeny. Začněte proto se stresem pracovat dříve, než se projeví na vašem zdraví.

Přečtěte si více
Zobrazení: 358
Jak mít kvalitní spánek a svěží ráno?
12.01.2024

Jak mít kvalitní spánek a svěží ráno?

Dostatečně dlouhý a kvalitní spánek po namáhavém dni je snem snad každého z nás. Rychle usnout a ráno se probudit svěží a odpočatý však nemusí být samozřejmostí. Poruch spánku přibývá a podle odhadů jimi trpí až 20 % dospělé populace. Příčin nespavosti může být mnoho, avšak tou nejčastější je nadměrný stres. Jaké jsou další příčiny nespavosti a lze se jim vůbec vyhnout?

Přečtěte si více
Zobrazení: 433
Spánek jako klíč ke zdraví aneb co jste o spánku nevěděli
06.08.2023

Spánek jako klíč ke zdraví aneb co jste o spánku nevěděli

Důležitost spánku pro lidské zdraví si často uvědomíme až tehdy, když se nám ho nedostává. Bohužel těch, kteří trpí nespavostí, nejčastější spánkovou poruchou, přibývá. Pokud vás trápí příliš dlouhá doba usínání, nekvalitní spánek a časté noční probouzení, je na čase podpořit spánek. Nejen tipy, díky kterým se ráno můžete opět probouzet svěží a odpočatí, ale také zajímovosti o spánku, vám přinášíme.  

Přečtěte si více
Zobrazení: 6485