Cvičení doma? Žádný problém!

Cvičení doma? Žádný problém!

Publikováno: 25.03.2020

Zobrazení: 517

Proti stresu a špatné náladě většinou zabírají úplně ty nejobyčejnější věci. Jedním ze způsobů, jak posílit odolnost organismu proti stresu, je cvičení. Nechte se zlákat a protáhněte si nejen tělo, ale i mysl. Jak? No přece jógou! Sestavu cviků, známou jako Pozdrav slunci, s námi zvládne určitě každý.

Cvičení a stres 

I když často nejsme schopni ovlivnit příčiny stresu, můžeme změnit způsob, jak na stres budeme reagovat. Schopnost zvládat stres závisí na naší psychické odolnosti, která je u každého individuální. Existuje mnoho způsobů, jak míru stresu snížit a jedním z nejoblíbenějších způsobů je jóga. Jógu mnozí označují za přírodní lék na špatnou náladu. Během cvičení, tedy i jógy, se z mozku vyplavují endorfiny, známé jako hormony štěstí, které působí na naši mysl jako léky na zlepšení nálady.  

Jóga a životní rovnováha

Jóga, to není jen cvičení, to je přístup k životu, cesta k životní rovnováze a harmonii. A právě stres je jedním z faktorů, které životní rovnováhu narušují. Nadměrná stresová zátěž se může projevit na úrovni celého těla. Nejčastěji to ale bývá v oblasti krku a šíje, mezi lopatkami, v bedrech, migrénami, bolestmi hlavy, zažívacími problémy, poruchami spánku a bolestmi zad. Některé jógové techniky mohou pomoci učit se stres zvládat. Jóga učí, jak získat v životě stabilitu, odolnější psychiku, přirozenou pohyblivost a pomáhá ke správnému držení těla. Nejen mysl, ale i tělo podle těch, kteří jógu praktikují, začne cítit pozitivní energií, volnost a vnitřní rovnováhu. Jóga pomáhá zklidnit a řešit situace vyrovnaněji a klidněji.

Meditace jako první krok ke zvládání stresu

Jóga pomáhá zbavit se stresu a učí nás, jak relaxovat a meditovat. Jako první krůček k tomu, abychom ovládali my stres, a ne on nás, je meditace. Pravidelné meditace nebo cvičení nám pomůže s uvolněním jak mysli, tak těla. A přesvědčit se o tom můžete i vy právě teď. Meditaci krok za krokem naleznete v instruktážním videu:

Pozdrav slunci  

Většina z nás si pod pojmem jóga představí především fyzické cvičení v podobě různých technik, tzv. „ásan“. Nejoblíbenější a patrně také nejznámější jógovou sestavou je „Pozdrav slunci“ neboli Súrja namaskár, kterou zvládnou i začátečníci.    „Pozdrav slunci“ je sestava cviků, které plynule a v souladu s dechem přechází z jedné pozice do druhéExistuje celá řada variant této sestavy a jen u nás je popsáno asi17 způsobů. Prováděnou sestavou vzdávali jogínští mniši úctu životu, čistotě, světlu, vědomí i jasnosti. „Pozdrav slunci“ cvičte nejlépe ráno a na lačno. Cvičení by nemělo být uspěchané, ale klidné a přesto dynamické. Celou sestavu cviků lze opakovat podle chuti, ale do ničeho se při cvičení nenuťte. Po cvičení je vhodné si na chvíli lehnout, zrelaxovat a zklidnit mysl i tělo. Cvičení dodá tělu energii, vitalitu a pomáhá posilovat imunitu. Jak správně provádět jednotlivé pozice, se dozvíte v instruktážním videu. 

Jógová sestava proti stresu, uvolnění a stabilita

Jógová sestava pomáhající uvolnit napětí svalů a podporující činnost vnitřních orgánů, které reagují na zvýšenou hladinu stresu v těle.  

Jógová sestava stavy úzkosti, vnitřní tenze a depresí 

Tato sestava vám může pomoci zvládnout náročná životní období. V instruktážním videu zjistíte, jaké jógové pozice lze cvičit při stavech úzkosti, vnitřní tenze a deprese. Některé pozice pomohou uvolnit napětí svalů a zklidní mysl.

Jógu necvičte, pokud máte jakékoliv zdravotní indispozice, vysoký krevní tlak, problémy s páteří, onemocnění srdce, menstruaci a od 4. měsíce těhotenství (případně se o vhodnosti této sestavy poraďte s lékařem)!  

Den jógy s Buddhovými citáty, které pohladí po duši
21.06.2022

Den jógy s Buddhovými citáty, které pohladí po duši

21. červen je Mezinárodní den jógy. Jóga je spojena s harmonií těla, duše a mysli.

Přečtěte si více
Zobrazení: 3738
Nedovolte, aby vás ničil stres!
14.08.2023

Nedovolte, aby vás ničil stres!

Ne vždy jde život přesně podle našich představ a každodenní starosti a stres se mohou negativně podepisovat na našem zdraví. Ačkoliv v malé míře stres nemusí představovat zdravotní riziko, překročí-li únosnou mez, může s sebou přinášet mnoho zdravotních obtíží. Podrážděnost, nervozita, nesoustředěnost, poruchy paměti, nespavost, ale také oslabená imunita, mohou být jen některými problémy, které jsou se stresem spojeny. Začněte proto se stresem pracovat dříve, než se projeví na vašem zdraví.

Přečtěte si více
Zobrazení: 349