Užijte si těhotenství v pohodě

Užijte si těhotenství v pohodě

Publikováno: 24.04.2018

Zobrazení: 63

Devět měsíců, kdy se budoucí maminka těší na své miminko, patří bezpochyby mezi nejkrásnější období v životě ženy.

Zároveň však představuje značné nároky na její organismus a s tím související životní styl. Abyste si těhotenství užila v pohodě a bez zbytečného stresu a vaše děťátko se zdárně vyvíjelo, je třeba navýšit příjem některých živin – zejména hořčíku

Tento stopový prvek hraje v našem těle velmi důležitou roli. Podílí se na syntéze bílkovin, vstupuje do celé řady enzymatických procesů a stará se o správné dělení buněk (produkce nových buněk). Je důležitým elektrolytem v těle a výrazně ovlivňuje elektrolytickou rovnováhu, která určuje přítomnost a transport minerálů vně či uvnitř buněk. Je důležitý pro nervy a podporuje celou nervovou soustavu i psychické funkce, jako je nálada, přecitlivělost či svěží mysl. Přispívá i ke správné činnosti svalů (také děloha je sval, který potřebuje dobře pracovat). Tak jako většinu látek, i magnesium získává plod z těla matky, a není proto divu, že pro nastávající maminky je tento minerál naprosto nepostradatelný.

Jak poznáte, že ho máte málo?
K typickým příznakům, kterými se projevuje nedostatek hořčíku, patří únava, nervozita či podrážděnost, ztuhlé končetiny při ranním vstávání nebo jejich brnění ve spánku. Na chybějící hořčík může upozornit snížená schopnost odolávat stresu, případně velmi skleslá nálada či třes víček. U těhotných žen způsobuje deficit tohoto prvku také větší kazivost zubů nebo zvýšenou lámavost nehtů, ale i horší stav vlasů.

Kde ho najít
Mezi nejbohatší přirozené zdroje hořčíku patří banány, mandle, ořechy, sušené meruňky, datle, lněné semínko, červená čočka, kukuřice, fazole, zelené listové saláty, hovězí maso, treska, cizrna, pohanka, listový špenát a některé druhy minerálek. Pokud máte pocit, že vaše strava není dokonalá, zvolte pohodlnou a praktickou formu v kvalitních doplňcích stravy, které obsahují vyvážený poměr hořčíku a vitaminu B6, což je látka, která podobně jako hořčík přispívá ke snížení únavy a vyčerpání, podporuje energetický metabolismus a normální fungování nervového systému. Tyto doplňky jsou volně k dostání v lékárnách a na e-shopech.

Příjem DHA matkou v průběhu těhotenství může podpořit imunitní systém dítěte
10.08.2011

Příjem DHA matkou v průběhu těhotenství může podpořit imunitní systém dítěte

Dle nové studie může strava obohacená o vysoké dávky omega-3 nenasycených mastných kyselin obsahujících DHA (dokosahexaenová kyselina) v průběhu těhotenství napomoci zvýšit obranyschopnost narozeného dítěte.

Přečtěte si více
Zobrazení: 197
Jsou doplňky stravy pro děti vhodné?
29.09.2015

Jsou doplňky stravy pro děti vhodné?

Nejste si jistí, zda jsou doplňky stravy pro vaše děti vhodné? Přečtěte si důvody, proč je vhodné jimi doplnit vyváženou a kvalitní stravu. Postarejte se o zdraví vašich dětí.

Přečtěte si více
Zobrazení: 276