Vlasy jsou zejména u žen korunou krásy, vizitkou osobnosti a formou sebevyjádření. Zatímco v dívčím věku bývají vlasy pevné, lesklé a plné života, s přibývajícími léty se jejich pevnost, lesk a zdravý vzhled postupně vytrácí. Pokud se navíc přidá padání vlasů, ženy mohou být nemile překvapeny. Trpí-li ženy navíc únavou, je vhodné se zamyslet, zda není na vině kromě věku také nedostatek železa. " />
Trpíte padáním vlasů a únavou? Na vině může být nedostatek železa!

Trpíte padáním vlasů a únavou? Na vině může být nedostatek železa!

Publikováno: 25.03.2022

Zobrazení: 3341

Vlasy jsou zejména u žen korunou krásy, vizitkou osobnosti a formou sebevyjádření. Zatímco v dívčím věku bývají vlasy pevné, lesklé a plné života, s přibývajícími léty se jejich pevnost, lesk a zdravý vzhled postupně vytrácí. Pokud se navíc přidá padání vlasů, ženy mohou být nemile překvapeny. Trpí-li ženy navíc únavou, je vhodné se zamyslet, zda není na vině kromě věku také nedostatek železa.

Když chybí železo

Železo je obsaženo v červeném krevním barvivu, hemoglobinu, a je nezbytné pro přenos kyslíku v lidském těle. Pokud je železa nedostatek, nejsou orgány a tkáně dostatečně okysličovány a může docházet k různým zdravotním obtížím. Mezi projevy nedostatku železa patří únava, vyčerpáním, podrážděnost, nervozita a problémy se zaostřováním zraku. Dalším projevem u žen bývá bolestivá a silná menstruace, kdy ne vždy dojde k plnému obnovení ztráty krve. Deficit železa je spojen také s bledou pokožkou, bolestí hlavy, praskáním koutků, bušením srdce, zvýšenou lomivostí nehtů a vypadáváním vlasů. 

Potřeba železa závisí i na pohlaví

Denní příjem železa je závislý nejen na pohlaví, ale také na věku. Největší potřebu železa mají těhotné ženy a ženy ve věku 19 až 50 let, což je dáno pravidelnými ztrátami krve během menstruace. Nejvíce železa najdeme v červeném mase, játrech, listové zelenině, luštěninách, červené řepě, broskvích, meruňkách, borůvkách, švestkách či ořeších. Protože je však železo z rostlinné potravy velmi těžce zpracovatelné (obvykle se v tenkém střevě vstřebá okolo 10 %), je v případě potíží vhodné zvážit užívání kvalitního doplňku stravy, který optimální denní příjem zajistí. Pro lepší vstřebatelnost je vhodné železo kombinovat s vitamínem C, často bývá i v kombinaci s kyselinou listovou, která je důležitá pro krvetvorbu a s vitamíny skupiny B.

Padání vlasů není jen o železe

Nedostatek železa může mít na padání vlasů velký vliv, avšak nebývá jediným faktorem. Vliv na stav a kvalitu vlasů má také dlouhodobý stres, nezdravý životní styl, nedostatečný pitný režim, dlouhodobý pobyt na slunci a používání nevhodné kosmetiky. Abyste tedy svým vlasům umožnili znovu se rozzářit, je třeba zohlednit i tyto okolnosti a dopřát vlasům dostatek péče nejen zvenku, ale také zevnitř. 

Podpořte krásu zevnitř

Železo, vitamin B12 a kyselinu listovou najdete v doplňku stravy Železo 20 mg COMPLEX. Zdraví a krásu nejen vašich vlasů však můžete podpořit mnoha dalšími doplňky stravy. Naším tipem je Biotin 300 µg pro zdraví vašich vlasů a pletiBiotin patří do skupiny vitaminů B a někdy je také označován jako vitamin H–z německých výrazů pro vlasy a pokožku – “Haar und Haut”. Dalším tipem z Klubu zdraví je Selezin ACE COMPLEX, moderní, vysoce kvalitní výrobek, který obsahuje pečlivě zvolenou kombinaci vitaminů a minerálů. Přináší vylepšené antioxidační složení důležité pro vaši krásu a ochranu buněk. Selen napomáhá k udržení normálního stavu vlasů, nehtů a podporuje imunitní systém a přispívá k ochraně buněk před oxidativním stresem. A jak bojovat proti únavě? Přece hořčíkem v podobě doplňku stravy Magnesium + B6, vhodný pro podporu energie a snížení míry únavy a vyčerpání.
 
 

 

Tento článek byl vytvořen ve spolupráci s: 

Mgr. Denisa Salvová

Absolvovala obor Rehabilitační psychosociální péče na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity. Působila ve zdravotně sociální oblasti jako vedoucí poraden, terapeut a lektor kurzů pro pracovníky v pomáhajících profesích. V současné době se zajímá o oblast medicíny, zdravotnictví, zdravého životního stylu a psychologie.

Hořčík a jeho význam pro lidské tělo
25.08.2015

Hořčík a jeho význam pro lidské tělo

Hořčík je minerál, který naše tělo potřebuje ke správné funkci nervového a svalového systému. Přečtěte si další pozitiva hořčíku a dopřejte ho svému organismu.

Přečtěte si více
Zobrazení: 7985
Jak zastavit nadměrné padání vlasů
24.07.2018

Jak zastavit nadměrné padání vlasů

Nadměrné vypadávání vlasů se nevyhýbá mužům ani ženám, pravdou ale je, že něžné pohlaví trápí tento problém mnohem citelněji. A jak by ne? Říká se, že vlasy jsou korunou krásy, a která žena by se nechtěla pyšnit zdravou a lesklou kšticí? 

Přečtěte si více
Zobrazení: 669