Jak na vyváženou stravu?

Jak na vyváženou stravu?

Publikováno: 16.09.2019

Zobrazení: 432

Vyvážená strava, dostatek pohybu a kvalitní odpočinek udržují tělo ve fyzické i psychické kondici. Benefitem vyváženého jídelníčku je to, že máte pod kontrolou nejen svou váhu, ale hlavně zdraví, protože se složením stravy souvisí až 90 % současných onemocnění.

Pravidla vyváženého stravování

  • Ideální poměr živin: 55-60 % sacharidů, 25–30 % tuků a 15–25 % bílkovin.
  • Jezte pravidelně, nejlépe 5 x denně.
  • V každém jídle (snídaně, oběd, večeře) by měly být zastoupeny všechny základní živiny (bílkoviny, tuky a sacharidy). Svačiny mohou být bílkovinné nebo sacharidové, ale zastoupení sacharidů v druhé polovině dne by mělo být nižší než dopoledne.
  • Maso jezte libové, 2 x týdně zařaďte do jídelníčku ryby, uzeninám se raději vyhněte.
  • Součástí každého jídla by měla být porce ovoce nebo zeleniny jako zdroj vitamínů.
  • Dopřejte tělu vlákninu (v obilovinách, ovoci a zelenině), příznivě ovlivňuje trávení a její konzumace může pomoci i s přebytečnými kily.
  • Těstoviny a pečivo konzumujte celozrnné, rýži nejlépe neloupanou.
  • Nejméně 1 x týdně zařaďte do jídelníčku luštěniny.
  • Jezte méně tučné mléčné výrobky.
  • Dle potřeby zařazujte do jídelníčku doplňky stravy (např. produkty řady Walmark Megacéčko, Koenzym Q10, Beta karoten, Lutein, Zinek, Rutin aj.).
  • Vyhněte se fast foodům, sladkostem a pochutinám.
  • Omezte příjem soli.
  • Dbejte na pitný režim.
  • Jídlo by vám mělo dělat radost, ne vás stresovat!
Podpořte zdraví z naší široké nabídky doplňků stravy ve formě základních vitamínů, minerálů a mnoha dalších produktů pro více specifické potřeby.
Jak po střevní chřipce přejít zpět na běžnou stravu
21.05.2018

Jak po střevní chřipce přejít zpět na běžnou stravu

Gastroenteritida obvykle netrvá dlouho a ve většině případů nevyžaduje lékařskou pomoc. Dokáže však člověka jak se patří potrápit. 

Přečtěte si více
Zobrazení: 6593
S vitamíny a minerály Vám pomůže sezónní ovoce a zelenina
08.08.2019

S vitamíny a minerály Vám pomůže sezónní ovoce a zelenina

To, že jsou vitamíny a minerály pro správné fungování organismu nezbytné, je všeobecné známé. Již méně se ví, že organismus si většinu vitamínů a minerálů, nedokáže sám vyrobit. Proto je důležité organismus jimi v dostatečné míře zásobovat. V zimních měsících je vhodné užívat vitamíny a minerály ve formě různých doplňků stravy, ale v těchto letních měsících máme díky sezónnímu ovoci vitamínů dostatek, tak proč toho nevyužít. Jen je dobré vědět, které vitamíny a minerály kde najdeme. My vám přinášíme přehled nejznámějších vitamínů a minerálů, včetně toho, ve kterém sezónním ovoci a zelenině je najít. A pak už stačí jen vyrazit na zahradu nebo do obchodu. Tak dobrou chuť!

Přečtěte si více
Zobrazení: 86