Konečně slunce a teplo! Znáte pravidla zdravého pobytu na slunci?

Konečně slunce a teplo! Znáte pravidla zdravého pobytu na slunci?

Publikováno: 26.05.2022

Zobrazení: 337

Také jste se nemohli dočkat sluníčka a teplého počasí? Ani se sluncem bychom to ale neměli přehánět, protože sluneční paprsky umí lidskému zdraví i škodit. Poradíme vám, jaká pravidla se vyplatí během horkých letních dní dodržovat.

Slunce a zdraví 

O blahodárném vlivu slunečního záření na lidské zdraví není pochyb, vždyť už od nepaměti platí známé rčení, které říká, že kam nechodí slunce, chodí lékař. Nutné je ale uvědomit si, že ačkoliv slunce v malém množství zdraví prospívá, nadměrná expozice slunečnímu záření může škodit. Největším přínosem slunečních paprsků je vitamin D, který ovlivňuje celou řadu fyziologických funkcí a známý je zejména jeho vliv na normální funkci imunitního systému. Slunce ale prospívá také našemu psychickému zdraví. Každý je jistě raději, když venku svítí sluníčko, než když prší a je zataženo. Abychom si sluneční paprsky mohli užívat ve zdraví, je třeba dodržovat některá pravidla. Která to jsou?
 

Slunci se v poledne raději vyhněte 

Mezi 11. a 15. hodinou si ale slunce raději odpusťte, a to platí především v horkých letních dnech. Během poledne je sluneční záření nejintenzivnější, a tudíž nejškodlivější. Na dovolené je vhodně jít tou dobou raději na oběd, usednout do stínu stromů nebo si dát krátkého „šlofíka" v hotelovém pokoji. 
 

Sluneční brýle

Při pobytu na slunci nepodceňujte význam kvalitních slunečních brýlí. Brýle jsou hlavně ochranná pomůcka, ne módní doplněk. Používejte jen ty, které mají ochranný faktor 400, kategorii nejméně 3 a jsou certifikované a označené EEC.
 

Ochrana kůže 

Opalovací krém by měl mít kvalitní UVA a UVB blokaci, tedy tzv. UV filtr. Tyto filtry jsou tvořeny látkami, jež mají vlastnost zabraňovat průniku UV paprsků. Při výběru kosmetických přípravků vždy vycházejte z fototypu pokožky. Vhodné je volit kvalitní produkty, které pokožku opravdu ochrání. Nová generace sluneční ochrany od značky Ladival zajistí ochranu proti slunci pro každý typ pokožky. Široké spektrum produktů Ladival dodá ochranu alergické a citlivé pokožce, dětské pokožce a zajistí také péči po opalování. 
 

Chraňte i své vlasy 

V létě myslete také na ochranu vlasů. Vlasy vystavené nadměrnému slunění jsou vysušené, bez lesku, se sklonem k nadměrnému lámání a třepení. Vlasům ovšem nepřidá ani slaná a chlorovaná voda, a proto v létě používejte produkty vlasové péče určené právě pro letní období. 
 

Základem je pitný režim 

Dostatečný pitný režim je zásadou číslo jedna nejen v horkých letních dnech, ale během celého roku. Pro zdraví je nutné udržovat rovnováhu mezi příjmem a výdejem tekutin. Vzhledem k tomu, že se při pobytu na slunci více potíme, je důležité nadměrnou ztrátu tekutin pravidelně doplňovat. 
 

Dopřejte tělu vitaminy a minerály 

Nejen v létě je vhodné podpořit zdraví a krásu vitaminy a minerály. Naším tipem je LADIVAL BETA KAROTEN 15 mg, který dodá organismu vysokou dávku beta karotenu obohacenou o biotin a selenBeta karoten je výrazně zbarvený červeno-oranžový pigment přirozené se vyskytující v rostlinách a v ovoci, důležitý provitamin, který se v lidském těle mění na vitamin A. Biotin přispívá k normálnímu stavu pokožky i vlasů. Selen podporuje normální stav vlasů a nehtů a hraje důležitou roli v ochraně buněk před oxidativním stresem, který je způsoben např. UV zářením během opalování na slunci. Vysokou dávku Biotinu v jedné tabletě pro zdraví vašich vlasů a pleti najdete také v doplňku stravy Biotin 300 µg
 

Nezapomínáte na antioxidanty? 

Antioxidanty jsou látky schopné reagovat s volnými radikály, což jsou látky, které vznikají např. vlivem UV záření, znečištěného prostředí, vlivem těžkých kovů či herbicidů a pesticidů. Mezi antioxidanty řadíme např. selen a zinek, které mají příznivý vliv na kůži. Zinek je vhodný i pro vlasovou výživu. Dalšími antioxidanty z řad vitamínů jsou vitamín C, E a vitamín B2 známý jako riboflavin opět s příznivým vlivem na kůži. Tyto látky je možné najít zejména v čerstvém ovoci či zelenině a semenech rostlin. Pokud však nemáte pestrý a vyvážený jídelníček, který by zajistil dostatek antioxidantů, lze využít doplňky stravy, jejichž širokou nabídku pro vás má Klub zdraví.
 

Vaši letní výbavu pro podporu zdraví a krásy najdete za velmi příznivé ceny v našem e-shopu Klubu zdraví, tak nás nezapomeňte navštívit!


  

Tento článek byl vytvořen ve spolupráci s: 

Mgr. Denisa Salvová

Absolvovala obor Rehabilitační psychosociální péče na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity. Působila ve zdravotně sociální oblasti jako vedoucí poraden, terapeut a lektor kurzů pro pracovníky v pomáhajících profesích. V současné době se zajímá o oblast medicíny, zdravotnictví, zdravého životního stylu a psychologie.

  
Léto, jak má být
16.07.2012

Léto, jak má být

Problémy s močovými cestami nás bohužel můžou překvapit kdykoli, nejen v zimních měsících, kdy je riziko prochladnutí nejvyšší. Stačí zůstat déle v mokrých plavkách nebo strávit noc ve stanu v příliš tenkém spacáku.

Přečtěte si více
Zobrazení: 21
Vlasy jsou zrcadlem našeho zdraví
09.05.2022

Vlasy jsou zrcadlem našeho zdraví

Všimla jste si, že vám poslední dobou zůstávají v hřebeni stále větší chomáče vlasů? To může mít celou řadu příčin – počínaje nešetrnou péčí přes různé hormonální změny a příliš častý stres až po nedostatek některých důležitých živin.

Přečtěte si více
Zobrazení: 355
Vitamin D ve spojitosti s vápníkem může u žen snížit riziko rakoviny kůže: Standfordská studie
01.07.2011

Vitamin D ve spojitosti s vápníkem může u žen snížit riziko rakoviny kůže: Standfordská studie

Ženy, které si doplňují stravu vitaminem D a vápníkem, tím mohou  snížit riziko, že onemocní rakovinou kůže.

Přečtěte si více
Zobrazení: 68