Jak zastavit nadměrné padání vlasů

Jak zastavit nadměrné padání vlasů

Publikováno: 24.07.2018

Zobrazení: 32

Nadměrné vypadávání vlasů se nevyhýbá mužům ani ženám, pravdou ale je, že něžné pohlaví trápí tento problém mnohem citelněji. A jak by ne? Říká se, že vlasy jsou korunou krásy, a která žena by se nechtěla pyšnit zdravou a lesklou kšticí? 

Jednou z hlavních příčin toho, proč nám v hřebenu zůstávají chuchvalce vlasů, není však genetika, jak se mnozí mylně domnívají, ale především nevhodná strava a špatná životospráva. Což je na jednu stranu dobrá zpráva, protože s tím můžeme něco udělat.

Vlasy fungují jako perfektní indikátor, který nás okamžitě upozorní na nedostatek důležitých živin. K tomu, aby byly zdravé a dobře rostly, potřebují hlavně dostatečný přísun vitaminů biotinu, minerálů, jako je měď, selen a zinek a bílkovin.. Pokud je nemají, začínají slábnout, lámou se a padají.

Nejvíc škodí stres a nešetrné zacházení
Vlasům nesvědčí ani přílišná tělesná zátěž, únava a dlouhodobý stres, užívání některých druhů léků (do této skupiny patří především prostředky pro léčbu nádorových onemocnění, k tlumení imunitní odezvy, ke snížení krevní srážlivosti a potlačování epileptických projevů), ale také nešetrné zacházení – nadměrné užívání stylingových přípravků nebo agresivních barev, časté fénování, kulmování, žehlení, stahování vlasů do těsných culíků apod.
Na řídnoucí kštici se podepisují i různé hormonální změny související s menopauzou, sníženou nebo zvýšenou funkcí štítné žlázy, nadměrnou či naopak nedostatečnou tvorbou inzulínu atd. V takovém případě je vhodné absolvovat vyšetření u endokrinologa.

Doplňte bílkoviny a potraviny s „béčkem“
A co můžete pro zdraví svých vlasů udělat vy sami? Zaměřte pozornost na pestrý a vyvážený jídelníček s dostatkem kvalitních bílkovin (ryby, červené libové maso, drůbeží maso, vejce, mléko, sója, luštěniny, ořechy, semínka, obiloviny) a některých B-vitaminů. Pro zdravé a krásné vlasy je důležitý zejména vitamin B7 (biotin), který se nachází v pivovarských kvasnicích, vaječných žloutcích, vnitřnostech, ořeších, květáku, rajčatech, fazolích, cibuli, rybízu a banánech. A kde najdete široké spektrum pestrých minerálů?

  • Vápník: mléčné výrobky, sojový tvaroh, ryby, ořechy, pivovarské kvasnice, čočka, sezamová semínka.
  • Chrom: pivovarské kvasnice, játra, hovězí maso, pšeničný chléb.
  • Měď: hovězí játra, sušené meruňky, mandle, houby, chřest, tuřín, čočka, melasa, hořká čokoláda.
  • Jód: ryby, mořské řasy, jodidovaná sůl, česnek.
  • Železo: játra, vejce, ryby, kuřecí maso, obiloviny, brokolice, sušené plody.
  • Hořčík: zelené druhy zeleniny, pšeničné klíčky, obiloviny, ořechy, cizrna, ryby.
  • Mangan: obiloviny, vejce, avokádo, ořechy, semínka, hrášek, ryby, kuřecí maso.
  • Draslík: avokádo, banány, fazole, neloupaná rýže, datle, fíky, sušené ovoce, česnek, ořechy, brambory, rozinky, sladké brambory.
  • Selen: pivovarské kvasnice, maso, ryby, různá zrna, tuňák, brokolice.
  • Křemík: mořské plody, rýže, sójové boby, zelené druhy zeleniny.
  • Síra: cibule, česnek, vejce, chřest, maso, mořské ryby, mléčné produkty.
  • Zinek: špenát, slunečnicová semínka, houby, obiloviny, tmavé maso, pivovarské kvasnice.

V lékárnách a na e-shopech jsou také volně k dostání kvalitní doplňky stravy s obsahem důležitých vitaminů a minerálů v kombinaci s kosmetickými přípravky které obsahují bylinné extrakty (z kopřivy dvoudomé, lopuchu obecného a octopixu), pro vlasy zdravé a přirozeně lesklé.