Kde jsem?
26.8.2011

Multivitaminy mohou snižovat riziko předčasného porodu

MultivitaminyU žen, které začaly užívat multivitaminové doplňky stravy v období krátce před početím, je podle výsledků nové studie menší riziko předčasného porodu

Užívání multivitaminů vedlo k 17% snížení rizika porodu nedonošených dětí a 20% snížení rizika předčasného porodu podle výsledků studie publikované v časopise American Journal of Clinical Nutrition.

Pozitivních výsledků bylo dosaženo pouze u žen s normální váhou a u žen s nadváhou nebyly podle výzkumníků z Univerzity v Pitsburgu (USA) a Univerzity v Aarhusu (Dánsko) takové příznivé výsledky zaznamenány.

Je možné, že užívání multivitaminů v období okolo početí může být bezpečnou a jednoduchou strategií jak zlepšit výsledek těhotenství, podobně jako suplementace kyselinou listovou.  

Výsledky studie je třeba brát s rezervou, protože pravidelné užívání multivitaminu bývá také většinou spojeno celkově s jiným, zdravějším životním stylem.

Detaily studie: Výzkumníci sledovali 35 897 žen zařazených do dánského průzkumu žen v plodném věku. Užívání multivitaminů bylo zaznamenáváno v období 12 týdnů před otěhotněním.  Nedonošené těhotenství bylo definováno jako porod před 37 týdnem těhotenství. 

Výsledky ukázaly, že u žen s normální váhou užívajících multivitaminy 4-6 týdnů v období okolo početí došlo k výraznému snížení rizika předčasného porodu.

Užívání multivitaminů bylo také spojeno se 17% snížením rizika narození dětí s nízkou porodní váhou vzhledem k délce těhotenství.

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY

Spektrum Energy

Multivitamin a multiminerál nové generace. Energie na každý den. Organické zdroje – blíž k přírodě!
Nyní 2+1 zdarma!

Spektrum Imunactiv

Multivitamin a multiminerál nové generace. Pro posílení imunity.
Nyní 2+1 zdarma!

DiskusePočet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

VSTOUPIT DO DISKUSE