Anonymní:
Vazeny pane doktore, pani doktorko. Koupila jsem si Viaredin tablety i koktejl, podle toho vzorce na vypocet kil navic, jsem zjistila ze mam 42kg nadvhu coz je III. stupen obezity. Mam dotaz zda mam Viaredin uzivat stale dokud se mi nepodari dat tato klila dolu, a nebo musim delat nejakou prestavku. Muj jidelnicek je asi ted takovy : rano posnidam salat(rajce, paprika, hlavkovy salat a trochu tunaka ve vlastni stave) v 10 hod. si udelam koktejl , obed pred si vemu prasek (alijaska treska , syrove zeli, mrkev) odpoledne koktejl a vecer v 17:30 prasek a koktejl. Pak uz nejim , vypiju behem dne tak 3litry vody. Poradte jestli to delam spravne, nebo jak to mam delat. Moc dekuji Hana Trebeskova
27. 5. 2004 dne 0:00
Dobrý den, Viaredin můžete užívat i nadále. Důvod, proč však u Vás nedochází k úbytku na tělesné hmotnosti, může být ve stále větším příjmu energie, než jejím výdeji. Ačkoliv podle Vámi rozepsaného jídelníčku je vidět, že energetický příjem není velký, nemusí docházet ani k většímu výdeji energie. Je možné, že Váš metabolismus je nastaven tak, aby byl co více účinný (tzn. na běžné činnosti spotřebuje méně energie). Nejlepší rada je v tomto případě zvýšit výdej energie, a to fyzickou činností a sportem. Nejlépe je provozovat vytrvalostní sporty, jako je rychlá chůze, lehký běh, cyklistika. Důležitá je u totoho dodržovat pravidelnost, a to alespoň 3-4 x týdně minimálně po dobu 40 minut. I když by to mělo být na úkor času pro jiné činnosti, zdraví je vždy přednější. Co se týče Vašeho jídelníčku, je chvályhodné, že konzumujete hodně zeleniny. Předpokládám, že obměňujete druhy potravin a kromě vypsaných jíte i jiné. Přesto si dovolím poznamenat, že mi zde zcela chybí obilniny (postačí 1-2 x denně celozrnný rohlík, případně obilninové kaše). Dále je důležitá každodenní konzumace mléčných výrobků - nejlépe nízkotučné jogurty, sýry, tvaroh. Masité pokrmy není nutné konzumovat každý den, nicméně než jen ryby je skutečně lépe občas sníst i jiné druhy masa, případně i vejce či pokrmy z luštěnin. Vhodné je zařadit do jídelníčku i ovoce. Ve výsledku sice takový jídelníček obsahuje více energie, než který jste popsala, ale hubnutí je dlouhodobá záležitost a jednostranná výživa je pak spíše více na škodu než k užitku. Pokud ani tyto rady nepomohou, doporučuji Vám pak konzultaci s lékařem, zda u Vás nedošlo k některému metabolickému onemocnění.
9. 6. 2004 dne 0:00