Anonim:
Jsem krátkozraká a stále se mi zhoršuje zrak. Je mi 22 let a mam již dioptrie 3. Jaké vitamíny mám užívat, aby neovlivňovaly antikoncepci Logest a nedocházelo k dalšímu zhoršení zraku.
24. 8. 2001 dne 0:00
Z Vašeho dotazu bohužel nemohu určit, zda se jedná o závažnější stav poruchy zraku (pokud by se zrak zhoršil rapidně za krátké časové období). Jsem však přesvědčen o tom, že se jedná o běžnou odchylku od fyziologicky zdravého stavu. To Vám jistě potvrdil i Váš oční lékař, a není proto se třeba obávat výraznějších změn. Bohužel Vás pravděpodobně neuspokojím mou odpovědí, neboť vitaminy či jiné podobné substance příliš neovlivňují vznik či rozvoj krátkozrakosti. Jistě víte o vitaminu A, který je součástí důležitého barviva rhodopsinu v oční sítnici, podílejícího se na vzniku nervových impulsů v případě dopadu světla. Doplňování vitaminu A je tedy velice vhodné, pokud se zaznamená u pacienta šeroslepost - špatná viditelnost za šera a temna. V přípravcích firmy Walmark je vitamin A obsažen ve stejnojmenném přípravku či ve formě provitaminu - Betakarotenu. Samozřejmě je vitamin A či betakaroten přítomen v multivitaminech s minerály řady Spektrum - např. ABC Spektrum či v přípravku Antioxidant. Doporučuji Vám také užívání přípravku Vitavision, což je přípravek se speciálním složením, který se uplatní zejména v prevenci před vznikem závažnějších poruch zraku. Veškeré vitaminy a jiné aktivní látky obsažené ve výrobcích firmy Walmark nemají vliv na účinnost antikoncepčních přípravků.
17. 9. 2001 dne 0:00