Anonymní:
Dobrý den, je mi 52 let a už 2 roky jsem v přechodu. V podstatě od puberty mám menší nebo větší problémy s nadváhou . S různými dietami a po nich následujícím jojo efektem jsem letos v březnu "dopracovala" až k váze 90kg na 165 cm výšky ( Za poslední 2 roky s hormonální substitucí + 15 kg) Dokonce jsem začala chodit loni v dubnu na obezitologii, tam sice zjistili dietami poněkud porušené spalování , ale prý ne zas tak moc, aby mi na to dali nějaké léky. A tak jsem pod jejich dohledem a zapisováním jídelníčku ( podle kterého bych teoreticky přibírat neměla) přibírala dále. Letos v březnu jsem začala užívat viaredin 1,1,0 a v květnu jsem vysadila i hormonální substituci. Celkem jsem za 3 měsíce zhubla o 7 kg. Teď se však hubnutí zastavilo a už měsíc nehubnu. Poraďte co dále. Děkuju Eva Růžičková
7. 7. 2004 dne 0:00
Dobrý den, dle Vašich údajů je Váš Body Mass Index 30,5, což je na spodní hranici mírné obezity. Určitě již máte mnoho zkušenosti a vědomosti, jak dosáhnout snížení tělesné hmotnosti, jak je vidět i z posledního úspěchu. Přesto si dovolím připomenout hlavní zásadu. Při hubnutí musí být energetický výdej větší než příjem. I když se dá velmi těžko usoudit, zda energetický příjem je větší, doporučuji zvýšit pohybovou aktivitu. Pokud to umožňuje zdravotní stav, je nejvhodnější běh, cyklistika či plavání vytrvalostního charakteru. Pro účinné odbourávání tukové tkáně je však nutné respektovat minimální dobu zátěže 30 minut a alespoň 3-4 krát týdně. Samozřejmě v případě, že nejste zvyklá sportovat, je vhodné zátěž zvyšovat postupně, k redukci hmotnosti tak sice dochází pomaleji, avšak pak je velká pravděpodobnost, že výsledek bude trvalý. Navíc kromě toho, že dochází k odbourávání tukové tkáně, dochází při pohybové aktivitě ke snížení chuti na jídlo.
16. 7. 2004 dne 0:00