Anonymní:
Dobrý den,chci Vás poprosit o radu,manžel je rok a půl po úrazu páteře(C5)a je tetraplegik.Má velmi silné spasmy.Zatím mu nepomohly žádné léky které to u ostatních aspon tlumí.Doporučil by jste něco Vy?Děkuji za odpověd.
3. 5. 2004 dne 0:00
Dobrý den, Nenapsala jste, jaké konkrétně léky Váš manžel užíval a v jakých dávkách. Pro tlumení abnormálně zvýšené svalové aktivity se používají tzv.svalová myorelaxancia, a to baclofenum (Baclofen, Lioresal) a tizanidinum (Sirdalud)v vysokých dávkách.Podpůrně jsou podávány preparáty magnézia, a proto můžete zkusit připravek Hořčík,Vápník-hořčík-zinek, či hořčík v kombinaci s výtažkem s jinanu dvoulaločného - GinkoPrim. Dále můžete zkusit masáže kafrovou masti, a velmi důležité je polohování,(a to tak, aby byla kolena, ruce narovnaná,plosky ohnuté do 90st.,)a pasivní cvičení - ale o tom jste určitě byla podrobně poučena.
11. 5. 2004 dne 0:00