Anonim:
23 let, intenzivně se věnuji cyklistice (20 až 30 tréninkových hod. týdně). I když se snažím i dostatečně věnovat regeneraci někdy se nevyhnu stavu chronické únavy - přetrénování. Jaké vitamíny, minerály popř. další potravní doplňky mohu použít (a v jakých množstvích) na úspěšné a rychlé osdtranění tohoto stavu?
17. 4. 2002 dne 0:00
Předpokládám, že Vaše tréninková zátěž je vytrvalostního charakteru. Výkonnost u těchto sportů je do značné míry dána velikostí glykogenových rezerv. Čím je trénink intenzivnější, tím vyšší by měl být podíl komplexních sacharidů (polysacharidů) ve výživě. Samozřejmě je nutné dodržovat také přiměřený příjem bílkovin a tuků a zachovávat správný pitný režim, zejména při zátěži. O tom ale jistě víte od svého sportovního lékaře. Potřeba vitaminů a minerálů je také často zvýšena. U sportovců může docházet zejména k nedostatku vitaminů B1, B2 a C, u vytrvalostních sportovců navíc k nedostatku železa, což ovlivňuje výkonnost. Ze sortimentu Walmark Vám doporučuji k pokrytí zvýšených potřeb vitaminů a minerálů přípravek ABC Spektrum, můžete vyzkoušet také Energy Spektrum či Imuno Spektrum. Při zvýšené zátěži doporučuji užívat také navíc vitamin C, např. pomocí přípravku Céčko nebo Megacéčko. V době, kdy nemůžete zajistit dostatečně vyváženou stravu, doporučuji také Vápník-Hořčík-Zinek. Při únavě je vhodný přípravek GinkoStim, případně Guarana, při zátěži také Coenzyme Q10 + carnitine. U všech přípravků doporučuji respektovat dávkování uvedené na obalu.
23. 4. 2002 dne 0:00