icon
Stres, nadměrná psychická zátěž, nekvalitní spánek a nedostatek odpočinku jsou hlavní atributy životního stylu současné doby, které mají negativní dopad nejen na naše duševní, ale i celkové zdraví.
 
Duševní zdraví ovlivňuje celá řada faktorů, z nichž některé můžeme ovlivnit. Psychickou pohodu lze podpořit doplňky stravy s optimálním množstvím živin, které jsou nezbytné pro správné fungování nervové soustavy a normální psychickou činnost.
 
Mezi živiny, zodpovědné za podporu správného fungování psychické činnosti patří například:
  • Biotin
  • Kyselina listová
  • Hořčík
  • Vitamin B3 – niacin
  • Vitamin B1 – tiamin
  • Vitamin B12
  • Vitamin B6
  • Vitamin C

Podkategorie

Pitný režim s rozumem
20.07.2022

Pitný režim s rozumem

Člověk může přežít týdny bez jídla, ale bez vody přežije maximálně pár dnů. Pro organismus znamená zdravotní nebezpečí již ztráta 20 % objemu tělesné vody. Pitný režim je nutné dodržovat nejen v létě, kdy dochází k větším ztrátám tekutin, ale i v průběhu celého roku. Ani s pitným režimem bychom to ale neměli přehánět, protože tzv. aquaholismus je stejně nebezpečný jako nedostatečný pitný režim.

Přečtěte si více
Zobrazení: 300
Matcha čaj osvěží a dodá energii
07.07.2022

Matcha čaj osvěží a dodá energii

Zelený čaj matcha je známý svými blahodárnými účinky na zdraví již po staletí. Obliba matcha čaje v posledních letech výrazně vzrostla a matcha čaj si tak můžete dát dokonce i v mnoha restauracích. Matcha čaj má podle některých studií pozitivní vliv na řadu tělesných funkcí. Jedním z jeho benefitů je povzbuzující a detoxikační účinek. Důvody, proč by se tento „zelený zázrak“ měl stát součástí vašeho jídelníčku, vím přinášíme.

Přečtěte si více
Zobrazení: 710
10 tipů pro zdravý spánek v horkých letních dnech
04.07.2022

10 tipů pro zdravý spánek v horkých letních dnech

Tropické letní teploty negativně ovlivňují zdraví nejen kardiaků, ale mohou negativně ovlivňovat zdraví i zcela zdravých lidí. Jednou z věcí, které v létě špatně snášíme, jsou horké letní noci, které znesnadňují náš spánek. Pokud i vy patříte k těm, kteří v horkých letních dnech bojují s nespavostí, máme pro vás tipy, jak tropické noci zvládnout. 

Přečtěte si více
Zobrazení: 1005
Den jógy s Buddhovými citáty, které pohladí po duši
21.06.2022

Den jógy s Buddhovými citáty, které pohladí po duši

21. červen je Mezinárodní den jógy. Jóga je spojena s harmonií těla, duše a mysli.

Přečtěte si více
Zobrazení: 3013
Rybí olej zažívá návrat!
20.06.2022

Rybí olej zažívá návrat!

Už naše prababičky považovaly rybí tuk za nejlepšího pomocníka při podpoře zdraví. A i když o rybím tuku nebylo v posledních desetiletích příliš slyšet, momentálně zažívá tento všelék obrovský návrat.

Přečtěte si více
Zobrazení: 100
Nenechte jarní únavu, aby vás zdolala!
24.03.2022

Nenechte jarní únavu, aby vás zdolala!

Cítíte se unavení a vyčerpaní, jste stále skleslí a pěkné počasí vám nedělá radost? Pak na vás patrně dopadla jarní únava, která se po zimě vyhne jen málokomu. Tipy, jak s jarní únavou bojovat, abyste si užívali jaro plni energie a elánu, najdete právě v tomto článku.

Přečtěte si více
Zobrazení: 1078
Jak mít kvalitní spánek a svěží ráno?
28.01.2022

Jak mít kvalitní spánek a svěží ráno?

Dostatečně dlouhý a kvalitní spánek po namáhavém dni je snem snad každého z nás. Rychle usnout a ráno se probudit svěží a odpočatý ale není samozřejmostí. Poruch spánku přibývá a podle odhadů jimi trpí až 20 % dospělé populace. Příčin může být mnoho, avšak tou nejčastější je nadměrný stres. Jaké jsou další příčiny nespavosti a lze se jim vůbec vyhnout?
 

Přečtěte si více
Zobrazení: 290
Zobrazuji články 1 až 7 z 36 celkem