Kyselina listová a zdraví srdce dětí

Kyselina listová a zdraví srdce dětí

Publikováno: 07.12.2009

Zobrazení: 0

Suplementace kyselinou listovou během těhotenství může nejen snížit riziko poškození plodu, ale také chrání děti před vrozenou srdeční vadou dle nové studie z Holandska.

Děti žen, které užívaly alespoň 400 mcg kyseliny listové během těhotenství měly asi o 20 procent nižší pravděpodobnost vzniku vrozených srdečních vad (CHDs), ve srovnání s dětmi žen, které neužívaly kyselinu listovou.

Velké množství důkazů potvrzuje, že nedostatek kyseliny listové v časné fázi těhotenství vede ke zvýšenému riziku defektů nervové trubice (NTDS) - nejčastěji rozštěp páteře a anencefalie (defekt v uzávěru mozkových váčků vedoucí k defektům měkkých i tvrdých tkání lebky) - u kojenců.

Toto spojení vedlo k zavedení zdravotnických opatření v USA a Kanadě, kde jsou od roku 1998 všechny obilné výrobky obohacené kyselinou listovou - syntetickou, biologicky dostupnou formou folátu.

Zdroj: European Heart Journal
Publikováno online, doi: 10.1093/eurheartj/ehp479

"Protective effect of periconceptional folic acid supplements on the risk of congenital heart defects: a registry-based case-control study in the northen Netherlands"

Autoři: van Beynum I.M., Kapusta L., Bakker M.K., den Heijer M., Blom H.J., de Walle H.E.K.

Rybí olej a děti
03.12.2010

Rybí olej a děti

Doplňky stravy obsahující rybí olej můžou snížit krevní tlak u mírně obézních dospívajících dětí.

Přečtěte si více
Zobrazení: 0
Jsou doplňky stravy pro děti vhodné?
29.09.2015

Jsou doplňky stravy pro děti vhodné?

Nejste si jistí, zda jsou doplňky stravy pro vaše děti vhodné? Přečtěte si důvody, proč je vhodné jimi doplnit vyváženou a kvalitní stravu. Postarejte se o zdraví vašich dětí.

Přečtěte si více
Zobrazení: 0
Jsou vaše děti unavené? Za vším hledejte vitaminy!
03.02.2016

Jsou vaše děti unavené? Za vším hledejte vitaminy!

Dostatek vitaminů přijatých ve stravě je alfou a omegou zdravého vývoje všech dětí. Co ale dělat s vybíravým potomkem, který odmítá jíst zeleninu, ovoce nebo mléčné výrobky?

Přečtěte si více
Zobrazení: 0