Walmark má nové strategické cíle

Třinecká farmaceutická společnost se chystá expandovat i na západoevropské trhy.

7.12.2007

Po té, co v létě letošního roku Walmark oznámil splnění svého strategického cíle z roku 2001 a stal se lídrem trhu s doplňky stravy v regionu střední a východní Evropy, chce svou vedoucí pozici rozšířit  na trhy celé Evropy. Vedení společnosti zveřejnilo nové strategické cíle firmy. Walmark v nich deklaruje, že se do roku 2012 stane jedním ze tří největších producentů doplňků stravy v  Evropě a do roku 2017 získá na tomto trhu pozici lídra. Současně chce razantněji vstoupit na trh sportovní výživy a stát se do roku 2012 jedničkou v tomto segmentu ve střední Evropě. Chystá se rovněž rozšířit své portfolio léků  (Rx i OTC) tak,  aby  jejich podíl na tržbách společnosti realizovaných v zemích visegrádské čtyřky a Rumunska dosáhl alespoň 10 %.

Jak toho chce společnost dosáhnout jsme se zeptali generálního ředitele Tomáše Macury: „Nám ve Walmarku se vždy osvědčilo mířit vysoko, a tak výjimku neděláme ani nyní. Žádný z našich cílů není nereálný. Investovali jsme stovky miliónů korun do našeho výrobního závodu, systémů jištění jakosti a vývojového zázemí. Jsme schopni vyrábět inovativní produkty špičkové kvality. Pokud zachováme současné tempo otevírání minimálně jedné zahraniční pobočky ročně, je splnění tohoto ambiciózního cíle naprosto reálné.“ Znamená to tedy, že se chystáte expandovat i do západní Evropy? „Ano, splnění našich celoevropských ambicí přirozeně vyžaduje oprostit se od naší dosavadní primární orientace na země střední a východní Evropy a poohlédnout se i na západ od našich hranic. V tuto chvíli  analyzujeme dostupná data z jednotlivých národních trhů a já předpokládám, že první pobočka Walmarku v regionu západní Evropy bude otevřena někdy na jaře příštího roku.“, odpověděl Macura.

Do segmentu sportovní výživy Walmark vstoupil v roce 2006 odkoupením 75 % ního podílu v trutnovské firmě Aminostar, tradičním tuzemském výrobci výživy a doplňků stravy pro sportovce. Během prvního roku, po kapitálovém vstupu Walmarku, zvýšil Aminostar své prodeje meziročně o 45 %. Přispěla k tomu inovace sortimentu a významné investice do rozšíření výrobních kapacit a systémů řízení jakosti. K dalšímu růstu Aminostaru hodlá Walmark ještě výrazněji využívat distribučních kanálů v zemích vlastních zahraničních poboček i aktivit svého exportního oddělení.

Jako výrobce humánních léčiv se Walmark etabloval v roce 2004, kdy  uvedl na trh první volně prodejný léčivý přípravek Septofort. „Od té doby jsme rozšířili naše portfolio léků na současných 6 léčiv, a to jak kategorie OTC, tak Rx. Léky se aktuálně podílejí na celkových tržbách společnosti necelými 4 %. Naší ambicí je dále rozšířit naše lékové portfolio na zhruba dvě desítky generických přípravků ve vybraných indikačních skupinách a tyto postupně uvádět i na další trhy, na kterých je Walmark aktivní“, komentuje situaci kolem léků Macura.

Vedení společnosti Walmark vyhodnotilo letos v létě relevantní data (IMS, Cegedim) za segment tzv. neregistrovaných volně prodejných přípravků a zjistilo, že se Walmark stal s téměř čtyřnásobným náskokem leaderem na trhu doplňků stravy ve  státech visegradské čtyřky a stejně tak i v šířeji definovaném regionu vymezeném devíti státy střední a východní Evropy, ve kterých má Walmark vlastní pobočky (ČR, SR, PL, HU, RO, BG, UA, LT, LV). Konkurence i v těchto regionech na Walmarku významně ztrácí.

1. Státy visegradské čtyřky (ČR, SR, PL, HU)

Pořadí

Firma

Sídlo

Obrat v segmentu DS v mil.Kč 2006

1.

Walmark

CZ

1 447

2.

Aflofarm

PL

   467

3.

Pharma Nord

DK

   398

4.

Green Swan

CZ

   369

5.

Natur Produkt

D

   364

2. Státy, ve kterých Walmark působí prostřednictvím svých poboček (9 zemí z regionu CEEC)

Pořadí

Firma

Sídlo

Obrat v segmentu DS v mil.Kč 2006

1.

Walmark

CZ

1 926

2.

Pharma Nord

DK

   522

3.

Aflofarm

PL

   467

4.

Wyeth

USA

   383

5.

Green Swan

CZ

   369

Společnost WALMARK byla založena v roce 1990. V roce 2001 byla firma transformována ze spol. s r.o. na akciovou společnost, která má aktuálně 8 akcionářů, tuzemských fyzických osob. V současnosti má jeden z nejmodernějších farmaceutických závodů v ČR, ve kterém zaměstnává 400 osob. Je největším výrobcem doplňků stravy ve střední a východní Evropě.  Má dceřiné společnosti v 8 evropských zemích a své produkty vyváží do více než 2 desítek zemí světa. V celé skupině podniků zaměstnává téměř 900 lidí.

Více o Walmarku naleznete na www.walmark.cz
V případě zájmu o další informace, prosím, kontaktujte:

Mgr. Kateřina Ondřejková
tisková mluvčí

tel.: +420724616501
e-mail: katerina.ondrejkova@walmark.cz

Walmark,a.s.
Oldřichovice 44
739 61 Třinec

Diskuse

Počet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

Vstoupit do diskuse

ShopRoku 2014

 

Vytisknout


WALMARK, a.s., Oldřichovice 44, 739 61 Třinec, Česká republika, IČO: 00536016, DIČ: CZ699003348
Zápis v OR: u rejstříkového soudu v Ostravě, oddíl B, vl. č. 2501
Základní kapitál: ?352 340 000,- Kč