Walmark je jedničkou ve střední Evropě

(18.6.2007 v Třinci) Třinecký výrobce doplňků stravy a léků dosáhl svého strategického cíle - stát se největším výrobcem doplňků stravy v regionu střední Evropy.

18.6.2007

Na základě stoupajících podílů na jednotlivých trzích, kde Walmark působí, provedlo vedení společnosti evaluaci svého strategického cíle formulovaného v roce 2001. Postavení Walmarku na trhu doplňků stravy bylo hodnoceno jednak v zemích tzv. Visegrádské čtyřky (Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Polsko), které pro komerční účely odpovídají vymezení regionu střední Evropa, a rovněž i ve všech zemích, kde Walmark působí prostřednictvím svých zahraničních poboček (Slovenko, Polsko, Rumunko, Bulharsko, Maďarsko, Ukrajina, Litva, Lotyšsko).

Generální ředitel společnosti Tomáš Macura k tomu uvedl: „Poté, co jsme vyhodnotili relevantní data, jsme zjistili, že konkurence na nás, pokud jde o obrat, v obou vymezených regionech výrazně ztrácí,“ a pokračoval dále: „Pokud jde o státy Visegradské čtyřky, je naše přítomnost na trhu doplňků stravy oproti nejbližšímu pronásledovateli, kterým je polský Aflofarm, více než čtyřnásobná. V šíře definovaném regionu vymezeném devíti státy střední a východní Evropy, ve kterých máme vlastní pobočky, vede Walmark před dánskou firmou Pharma Nord, jejíž obrat však nedosahuje ani jedné třetiny obratu, který na těchto trzích realizujeme my. Množina těchto států sice nepokrývá celý region CEEC (chybí např. Rusko), ale velikost odstupu Walmarku od dalších konkurentů nás vede k závěru, že Walmark je v tuto chvíli lídrem trhu s doplňky stravy nejenom ve střední, ale i východní Evropě (CEEC).“

1. Státy Visegradské čtyřky (ČR, SR, PL, HU)

Pořadí

Firma

Sídlo

Obrat v segmentu DS v mil.Kč 2006

1.

Walmark

CZ

1.447

2.

Aflofarm

PL

 467

3.

Pharma Nord

DK

 398

4.

Green Swan

CZ

 369

5.

Natur Produkt

D

 364

2. Státy, ve kterých Walmark působí prostřednictvím svých poboček (9 zemí z regionu CEEC) 

Pořadí

Firma

Sídlo

Obrat v segmentu DS v mil.Kč 2006

1.

Walmark

CZ

1.926

2.

Pharma Nord

DK

   522

3.

Aflofarm

PL

   467

4.

Wyeth

USA

   383

5.

Green Swan

CZ

   369

Hodnocen byl segment tzv. neregistrovaných volně prodejných přípravků (non registered OTC) a zdrojem byla data za rok 2006 společnosti IMS Health (International Medical Statistics - mezinárodně respektovaná agentura monitorující prodeje lékáren v téměř 100 zemích světa). V některých zemích, kde pokrytí ze strany IMS Health není dostatečné, byla použita data za stejné období agentury Cegedim Strategic Data (mezinárodní společnost poskytující řešení v oblasti marketingových výzkumů farmaceutickému průmyslu v 36 zemích světa). Obě agentury monitorují prodej prostřednictvím lékáren, tedy ne prodej ve specializovaných obchodech a obchodních řetězcích. Prodej v lékárnách však tvoří podle všech dostupných odhadů téměř 90% trhu.

Na začátku tohoto milénia, kdy společnost Walmark zveřejnila svůj strategický cíl stát se do pěti let největším výrobcem doplňků stravy ve střední Evropě, sice farmaceutické divizi Walmarku (společnost v té době ještě provozovala navíc nápojářskou i zemědělskou divizi) patřilo první místo na trhu s doplňky stravy v České republice a na Slovensku, ale přes 70% svého obratu realizovala v tuzemsku a její zahraniční aktivity byly v té době omezeny na tři zahraniční pobočky (Slovensko, Polsko, Rumunsko) a necelou jednu desítku exportních států. Macura k tomu uvedl: „Po zveřejnění tohoto strategického cíle nás mnozí podezírali z velikášství a v tom lepším případě z utopie. Dynamický růst společnosti v následujících letech, orientace na farmaceutickou výrobu a rozvoj zahraničně obchodních aktivit potvrdily, že i tak ambiciózní strategický cíl je reálně dosažitelný.“

Walmark v průběhu pěti let, které uplynuly od vyhlášení tohoto strategického cíle, zvýšil svou farmaceutickou výrobu více než dvou a půl násobně, založil pět nových zahraničních poboček (Maďarsko, Litva, Ukrajina, Bulharsko, Lotyšsko) a rozšířil množinu exportních destinací na více než dvě desítky států včetně zemí západní Evropy a Blízkého i Středního Východu. Podíl zahraničních tržeb na celkových tržbách skupiny podniků Walmark již překročil 60% a jeho růst se očekává i nadále. Těchto výsledků společnost dosáhla využitím potenciálu pro organický růst a některými provedenými akvizicemi. Růstu výkonů společnosti se přizpůsobilo výrobní i logistické zázemí společnosti, do kterého firma v uplynulých letech investovala stovky miliónů korun.

Generálního ředitele Tomáše Macury jsme se na závěr zeptali, jakého dalšího cíle chce společnost dosáhnout? „Dosažení dlouhodobého strategického cíle je kromě jiného rozhodně impulsem k přemýšlení o další strategii a cílech společnosti. Nám ve Walmarku se vždy osvědčilo mířit vysoko. Na formulaci nové vize a strategie společnosti v tuto chvíli pracujeme v představenstvu firmy. Do procesu budou samozřejmě zapojeni i další manažeři z celé skupiny podniků Walmark. Předpokládám, že naše záměry budeme schopni prezentovat v září tohoto roku.“

Společnost WALMARK byla založena v roce 1990 a její aktivity se postupně rozšířily do více oborů. Již několik let firma deklaruje svou strategickou orientaci na oblast farmacie a po prodeji zemědělské divize v roce 2001 a významné části aktiv nápojářské divize v závěru roku 2004, se nyní již plně koncentruje na trh doplňků stravy a léků. V roce 2001 byla firma transformována ze spol. s r.o. na akciovou společnost, která má aktuálně 9 akcionářů, tuzemských fyzických osob.

Více o Walmarku naleznete na www.walmark.cz

V případě zájmu o další informace, prosím, kontaktujte:
Mgr. Kateřina Ondřejková
tisková mluvčí
tel.:+420724616501
e-mail: katerina.ondrejkova@walmark.cz

Walmark,a.s.
Oldřichovice 44
739 61 Třinec

Diskuse

Počet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

Vstoupit do diskuse

ShopRoku 2016
ShopRoku 2016

 

Vytisknout


WALMARK, a.s., Oldřichovice 44, 739 61 Třinec, Česká republika, IČO: 00536016, DIČ: CZ699003348
Zápis v OR: u rejstříkového soudu v Ostravě, oddíl B, vl. č. 2501
Základní kapitál: 372 420 000,- Kč
Informace pro platbu kartou:
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.