Walmark otevírá další zahraniční pobočku

Walmark otevírá další zahraniční pobočku

Publikováno: 02.05.2006

Zobrazení: 64

Třinec, Sofie.
Největší český výrobce vitamínů a doplňků stravy rozšiřuje svou stávající síť poboček o Bulharsko.

Třinecký WALMARK posiluje v rámci dlouhodobé strategie své zahraničně obchodní aktivity a zakládá v pořadí již sedmou zahraniční pobočku. Nová pobočka bude mít sídlo v hlavním městě Bulharska v Sofii a zahájí svou obchodní činnost od letošního léta. Na základě interního výběrového řízení ji povede pan Eugen Antohi, který dosud pro WALMARK pracoval na pozici obchodního ředitele pobočky v Rumunsku.

WALMARK prodává své výrobky v Bulharsku již 10tým rokem, a to prostřednictvím místního obchodního partnera společnosti Shmidt-N. Vedoucí exportu firmy WALMARK Dimitris Anestis říká: „Nová pobočka může navázat na působení exportního oddělení, které dokázalo na bulharském trhu vybudovat produktům WALMARKU velmi dobré renomé a silnou tržní pozici. Jen v roce 2005 jsme do Bulharska vyvezli výrobky za více než 1,5 mil. USD a stali se tak jedničkou tamního trhu s doplňky stravy.“ K nejprodávanějším produktům patří v Bulharsku dětské multivitaminy Marťánci, kloubní výživa Arthrostop, přípravky Prostenal a GinkoPrim.

Bulharsko je dynamicky se rozvíjející zemí, která se intenzivně připravuje na vstup do EU. Spolu s Rumunskem má uzavřenu přístupovou dohodu a mělo by se stát členem EU v roce 2007. „Předpokládané zvyšování životní úrovně obyvatel devítimiliónového Bulharska spolu s již dnes patrným příklonem ke zdravému životnímu stylu představuje velký potenciál pro náš další růst. Založení vlastní obchodní pobočky s možností samostatně řídit obchodní a marketingovou politiku nám pomůže lépe tohoto potenciálu růstu využít“ uvedl generální ředitel Tomáš Macura. „Daří se nám v posledních letech otevírat v průměru jednu zahraniční pobočku ročně. Rádi bychom v tomto tempu pokračovali, případně jej ještě urychlili. Rozvoj zahraničních aktivit je klíčový pro dosažení našeho strategického cíle stát se do roku 2007 největším výrobcem doplňků stravy ve střední a východní Evropě“ dodal dále.

WALMARK dnes operuje prostřednictvím vlastních poboček v sedmi evropských státech (Česko, Slovensko, Polsko, Rumunsko, Maďarsko, Ukrajina, Litva) a do osmnácti dalších zemí exportuje své výrobky prostřednictvím lokálních distributorů. Za první čtvrtletí roku 2006 firma meziročně zvýšila své konsolidované tržby o více než 15% na 654 mil. Kč. Nejvyšších meziročních nárůstů za toto období se společnosti podařilo dosáhnout v Maďarsku (o 106%), Rumunsku (o 74%) a v Polsku (o 26%). Velmi solidní nárůsty však byly zaznamenány i na všech ostatních národních trzích s vyjímkou Ukrajiny, kde se společnost potýká především s problémy legislativního charakteru.

Díky akceleraci zahraničních aktivit loni poprvé přesáhly tržby realizované na zahraničních trzích tržby dosažené v tuzemsku. Tento trend pokračuje i letos a za první čtvrtletí 2006 se podíl zahraničních tržeb na konsolidovaném obratu společnosti zvýšil na 59%, což potvrzuje mezinárodní působnost skupiny podniků WALMARK.

Skupina podniků WALMARK aktuálně zaměstnává 846 zaměstnanců, z toho česká mateřská společnost 396 osob. Ta v letošním roce vytvoří zhruba 3 desítky nových pracovních míst.

Eugen ANTOHI (1973)

Absolvent  bukurešťské univerzity (fakulta obchodu a marketingu a fakulta elektroniky a telekomunikace) pracoval pro zahraniční společnosti, které budovaly v Rumunsku své obchodní pozice (Wrigley, Lecom,...). Od roku 2002 vedl na pozici national sales manager obchodní aktivity WALMARKU v Rumunsku. V letech 2004 a 2005 byl poradcem ministra zdravotnictví Rumunska. V dubnu 2006 byl jmenován ředitelem pobočky (country manager) WALMARKU v Bulharsku. Jeho hlavním úkolem je zahájit činnost nově vzniklé pobočky a posílit tak obchodní aktivity WALMARKU v Bulharsku.