Walmark pomůže budovat společnost přátelskou všem generacím

Třinecká společnost Walmark přichází v rámci své donátorské politiky s prvním plošným CSR (Corporate Social Responsibility) projektem, který chce pomoci zvýšit respekt ke stáří.

23.9.2005

Walmark se dohodl s Diakonií  Českobratrské církve evangelické na vzájemné spolupráci v rámci projektu Společnost přátelská všem generacím. Projekt bude usilovat o zvýšení prestiže seniorů ve společnosti, rozvíjet aktivity vedoucí k odstranění zažitých stereotypů v pohledu na stáří a otevřeně tato témata komunikovat napříč generacemi. Jeho cílem je změna pasivního pohledu na vlastní stáří a přijetí zdravého životního stylu tak, aby se stáří stalo respektovanou a plnohodnotnou fází života.

„Walmark se již dlouhá léta důsledně řídí zásadou pomáhat co nejúčinněji těm opravdu potřebným bez ohledu na to, jak známé jméno za tou či onou aktivitou stojí. Zaměření naší donátorské politiky se tedy nemění. Změna nastává v přechodu od jednotlivých akcí k prvnímu plošnému CSR projektu ve spolupráci s partnerem“, říká generální ředitel Walmarku Tomáš Macura.

Pro Společnost přátelskou všem generacím Walmark finančně zajišťuje osvětové kampaně projektu, zajišťuje distribuci informačních materiálů a poskytuje věcné dary jednotlivým střediskům Diakonie ČCE. Do konce letošního roku vyjde v nákladu 100 000 ks informační brožura, která bude zaslána do rodin po celé republice. Publikace poskytne rady a informace pro seniory, jejich rodinné příslušníky a bude reakcí na nejrozšířenější mýty o stáří.

„Pro významné podniky by mělo být  samozřejmostí, že ke společnosti, v níž působí, nepřistupuje jako  k pouhému článku ve svém výrobním procesu. Walmark nechce produkovat své výrobky výhradně za účelem vlastního zisku. Chceme si udržet věrnost svých zákazníků a široké veřejnosti ukázat, že umíme víc než pouze zvládat obchodní strategie. Pevně věřím, že takových firem bude přibývat“ uvedla tisková mluvčí Walmarku Kateřina Ondřejková.

Kvalitu života seniorů v České republice ovlivňuje celá řada falešných představ a názorových stereotypů majoritní společnosti. Často mají podobu přímé diskriminace na základě věku – ageismu. Vedle přímého dopadu na život seniorů ovlivňují také názor ostatních generací. Mají vliv na ochotu začlenit nezvratný proces stárnutí do životních plánů mladších generací a převzít zodpovědnost za vlastní život a zdraví.

„Seniory a stářím se dlouhodobě systematicky zabýváme. V péči máme skoro 4 000 seniorů a myslím že o  problémech jich samotných i jejich rodinných příslušníků něco víme. Jsme rádi, že díky nadčasové investici společnosti Walmark můžeme aktivně vystoupit proti rozšířeným předsudkům  a pohnout dlouho přehlíženými problémy“, řekla Eva Grollová, manažerka projektu z Diakonie ČCE.

 

Společnost WALMARK byla založena v roce 1990 a její aktivity se postupně rozšířily do více oborů. Již několik let firma deklaruje svou strategickou orientaci na oblast farmacie a po prodeji zemědělské divize v roce 2001 a významné části aktiv nápojářské divize v závěru roku 2004, se nyní již plně koncentruje na trh doplňků stravy a léků. V roce  2001 byla firma transformována ze spol. s r.o. na akciovou společnost, která má aktuálně 9 akcionářů, tuzemských fyzických osob.

Diskuse

Počet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

Vstoupit do diskuse

ShopRoku 2016
ShopRoku 2016

 

Vytisknout


WALMARK, a.s., Oldřichovice 44, 739 61 Třinec, Česká republika, IČO: 00536016, DIČ: CZ699003348
Zápis v OR: u rejstříkového soudu v Ostravě, oddíl B, vl. č. 2501
Základní kapitál: 372 420 000,- Kč
Informace pro platbu kartou:
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.