Walmark se začíná prosazovat i na západních trzích

Walmark se začíná prosazovat i na západních trzích

Publikováno: 13.06.2005

Zobrazení: 7

Francouzská firma L.R.N Laboratoire de recherche nutraceutique si při hledání svého dodavatele vybrala jako nejkvalitnější značku, kterou bude uvádět na francouzský trh, českou firmu Walmark.

Při svém výběru L.R.N zohlednila vysokou kvalitu výrobků a jejich složení, výrobní kapacity splňující normy správné výrobní praxe, marketingové a obchodní zkušenosti firmy, individuální přístup k zákazníkům, a úroveň marketingové podpory. Mezi oběmi stranami byl sepsán dlouhodobý obchodní kontrakt a byla vyexpedována první zásilka zboží.

 „Po Kypru, kde Walmark prodává již osmým rokem, se tak  Francie stane další zemí mimo skupinu bývalých postsocialistických států, kde  ve spolupráci s obchodním partnerem, budujeme silný prodejní tým. Na začátku budování pozic jsme také v Portugalsku, Řecku a Rakousku. Jsme přesvědčeni o tom, že úsilí investované do přípravy těchto trhů a strategické dohody s obchodními partnery z těchto zemí, dávají nadějný předpoklad úspěšného působení  v rámci zemí EU“ uvedl Roman Kantor, ředitel divize farmacie.

Prioritou však pro Walmark zůstává region střední a východní Evropy. V rámci těchto zemí  je dnes Walmark leaderem na trhu doplňků stravy v ČR, na Slovensku a v Rumunsku.  Vzhůru žebříčkem mezi konkurenty však firma rychle postupuje i v dalších státech, zejména v Polsku a Maďarsku. Popularitu výrobků Walmarku  mezi spotřebiteli dokazují i různá ocenění. Např. přípravek s minerály Vápník-Hořčík-Zinek se nedávno stal v Polsku „Produktem roku 2005“ (cena je udělována na základě ankety časopisu „Svět farmacie“, v níž polští lékárníci vybírají v kategoriích volně prodejných  preparátů ty, které budou nejčastěji doporučovat). Získal i cenu „Zloty OTIS 2004“ (cena důvěry zákazníků, kterou organizuje Svaz producentů volně prodejných léků „PASMI“) a to spolu s Arthrostopem Plus.  Vzrůstající popularitě mezi spotřebiteli se výrobky Walmarku těší i v Lotyšsku, Rusku, Bělorusku a Makedonii.

 „Z mimoevropských destinací upevňuje Walmark své pozice v Kazachstánu, kde se meziroční nárůst obratu pravidelně pohybuje okolo 100%. Jsou realizovány vývozy zboží do Arménie,Vietnamu, Kuvajtu, Spojených arabských emirátů  a významnou pozici si Walmark buduje v Ázerbajdžánu. Obraty realizované přímým exportem zahraničním odběratelům se každoročně zvyšují. Poslední meziroční obratový nárůst činil 43%“  řekl vedoucí exportního oddělení Walmarku Dimitris Anestis.

Walmark, největší český výrobce vitamínů a doplňků stravy  působící na domácím trhu již 15 let, dnes funguje jako společnost mezinárodní. Své dceřiné společnosti má na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku, v Rumunsku, na Ukrajině a  nově  také  na  Litvě. Již několik let firma deklaruje svou strategickou orientaci na oblast farmacie a po prodeji zemědělské divize v roce 2001 a významné části aktiv nápojářské divize v závěru roku 2004, se nyní  plně koncentruje na trh doplňků stravy a volně prodejných léků. V roce  2001 byla firma transformována na akciovou společnost, která má aktuálně 9 akcionářů – tuzemských fyzických osob.  Konsolidovaný obrat skupiny WALMARK za rok 2004 dosáhl 3,1 mld. Kč, z toho 38% připadá na tržby realizované v zahraničí.