Kolagen – vyplňuje nejen pleť

Kolagen – vyplňuje nejen pleť

Publikováno: 14.06.2018

Zobrazení: 72

Slovo kolagen se dnes často skloňuje zejména v souvislosti s různými kosmetickými přípravky a omlazujícími procedurami. Tato ve vodě nerozpustná vláknitá bílkovina totiž vyplňuje pokožku kde zajišťuje elasticitu pokožky a její mladistvý vzhled. V našem těle je však obsažena i z jiných důvodů.

Mladá a pevná pokožka, i silné vlasy a nehty obsahují ještě dostatečné množství kolagenu, ale s věkem jeho obsah přirozeně klesá. Tato látka je však také přirozenou součástí pohybového aparátu, kde tvoří základ pojivových tkání – vaziv, chrupavek a kostí.

Do jídelníčku zařaďte více ovoce a zdravých tuků

Naše tělo si kolagen vytváří samo. S přibývajícím věkem však tato jeho schopnost klesá. To, že vám ubývá kolagen, poznáte velmi záhy. Jeho nedostatek ovlivňuje kvalitu chrupavek, šlach, vazů a kloubních pouzder, jejíž opotřebení následně vede k degenerativním změnám a vzniku bolesti. Tvorbě kolagenu však můžete napomoct vhodnou stravou. Jeho produkci podporuje například vitamin C. Začněte každý den sklenicí vlažné vody s citronovou nebo limetkovou šťávou a do jídelníčku zařaďte větší podíl ovoce a zeleniny (jahody, černý rybíz, červená paprika, brokolice, zelí, růžičková kapusta). A kde ještě najdete kolagen? V krůtím mase, telecích játrech, vaječném bílku, sladkých bramborách (batáty), špenátu, vývarech z kostí, ale také v potravinách bohatých na síru, která je důležitá pro syntézu kolagenu. Zdrojem tohoto stopového prvku jsou hlavně živočišné potraviny, jako je hovězí maso, vejce, drůbež či mléčné výrobky. Síru obsahuje také česnek, cibule, brokolice, zelí nebo růžičková kapusta.

Podpořte zdraví svých kloubů komplexní výživou

Existuje nejméně 27 rozdílných druhů kolagenu. Kolagen typu I, tzv. hydrolyzovaný je nejvíce zastoupeným kolagenem v lidském těle (nachází se například ve šlachách, kůži nebo kostech) a je běžnou součástí stravy. Kolagen typu II, tzv. nativní kolagen, najdete hlavně uvnitř chrupavky. Tento typ kolagenu je naopak velmi obtížné získat ze stravy, protože se znehodnocuje tepelnou úpravou. Chcete-li tedy podpořit stav svého kloubního aparátu, měli byste tělu pravidelně dodávat kloubní výživu, která obsahuje kolagen I. typu a kolagen II. typu a rovněž vitamin C, který přispívá ke správné tvorbě kolagenu v těle. Doplňky stravy obsahující komplex všech těchto významných látek jsou volně k dostání v lékárnách a na e-shopu.

Bolest kloubů: Jak se projevuje artróza
30.07.2015

Bolest kloubů: Jak se projevuje artróza

Bolí vás klouby a chcete vědět, jak se projevuje artróza? Udělejte si přehled o nejčastějších příznacích a zjistěte, jak ji předcházet.

Přečtěte si více
Zobrazení: 12837
Laktoferin a jeho příznivý účinek na pleť
15.10.2010

Laktoferin a jeho příznivý účinek na pleť

Užívání laktoferinem obohaceného kysaného mléka vedlo ke zlepšení akné.

Přečtěte si více
Zobrazení: 115
Bolest kloubů v rukou a kolenou: Projevy a příznaky revmatu
14.12.2015

Bolest kloubů v rukou a kolenou: Projevy a příznaky revmatu

Bolí vás klouby v rukou a kolenou? Možná se u vás začalo projevovat revma. Přečtěte si nejčastější příznaky.

Přečtěte si více
Zobrazení: 7580