Dostaňte své srdce do kondice!

Jaro je tady a sluníčko už pěkně hřeje. Kdo by seděl doma?

27.4.2018

Dostaňte své srdce do kondice!

Svěží vzduch prosycený vůněmi doslova vybízí k tomu vyrazit ven si zasportovat a dát si po dlouhé lenošivé zimě zase trochu do těla. Pohyb na čerstvém povětří vám nejen zlepší náladu, ale rozhýbe klouby, rozproudí krev a posílí srdce. Aktivit, pro které je jaro přímo ideálním obdobím, je celá řada. Vyberte si takovou, která vás bude nejvíc bavit.

Pokud nejste vyloženě sportovní typ a nechcete se do ničeho nutit, zůstaňte klidně u procházky. Deset tisíc kroků denně k udržení dobré kondice není zase tak moc, jak se na první pohled zdá, a když se vydáte někam, kde je opravdu hezky, možná jich ujdete ještě víc – dobrovolně a rádi.

Do přírody s hůlkami
Pokud si vezmete na pomoc hůlky, tím lépe. Při severské chůzi zapojíte aktivně až 90 % svalů v těle a spotřebujete podstatně větší množství energie, než při běžném chození (za hodinu můžete spálit až 600 kcal, které vydají za velmi vydatný oběd). Pokud jste to ještě nikdy nezkoušeli, začněte dvakrát týdně po dobu 30 minut a každý další týden 10 minut přidejte, až se dostanete k celé hodině. Nordic walking mohou provozovat opravdu všichni, bez ohledu na věk, váhu nebo kondici. Tento druh pohybu nesmírně prospívá našemu srdci. S každým vykročením se stáhne lýtkový sval a tím i cévy, které jím procházejí, a krev je pumpována z nohou směrem vzhůru. Zároveň se zvyšuje tvorba „dobrého“ (HDL) cholesterolu, který brání kornatění tepen.

Běh v pohodovém tempu
Tento běh není o stopkách a rekordech, ale hlavně o pohybu pro radost. Přesný překlad z angličtiny znamená „volný běh s občasným střídáním v chůzi“. Když si s sebou vezmete parťáka, můžete si přitom klidně povídat. Budete-li jogging provozovat pravidelně, získáte časem mnohem lepší kondici, a to v příjemném a pohodovém tempu. Optimální frekvence je třikrát týdně 30 minut. Pokud jste začátečník, zkuste vždy dvě minuty běžet a minutu jít. Také tento sport je vhodný téměř pro každého, pouze lidé s vysokou nadváhou či obezitou by měli nejdřív začít chůzí. Jogging má pozitivní vliv nejen na zlepšení celkové kondice, ale pomáhá také v prevenci osteoporózy a kardiovaskulárních onemocnění.

Je libo kolo, či koloběžku?
K posílení srdce a oběhového systému přispívá i jízda na kole, při které si navíc krásně protáhnete tělo a za hodinku hravě spálíte až 550 kcal. Vynikající aerobní aktivitou pro všechny věkové kategorie, která účinně posiluje srdeční sval, je také jízda na kolečkových bruslích nebo na koloběžce. Zanechte ostych stranou a vydejte se na vyjížďku s dětmi nebo vnoučaty. Parádně si protáhnete všechny svaly, aniž byste přitom zatěžovali klouby nebo páteř.

Co se skrývá v buňkách
Koenzym Q 10 se nachází v malých tělískách uvnitř buněk zvaných mitochondrie, které fungují jako důležité továrny na výrobu energie. Nejvíc koenzymu Q 10 se vyskytuje v mozku, srdci, plicích a játrech (tzn. orgánech s největším požadavkem na energii). Částečně je vytvářen přímo v našem organismu, ale jeho produkce s rostoucím věkem klesá. Zdrojem koenzymu Q 10 jsou i některé potraviny, zejména mořské ryby (losos, makrela, sardinky) a vnitřnosti (vepřové srdce, játra), ty však většinou nekonzumujeme v dostatečném množství. Praktickým řešením proto mohou být doplňky stravy s obsahem vysoce kvalitního koenzymu Q 10, které jsou volně k dostání v lékárnách a na e-shopech.

Diskuse

Počet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

Vstoupit do diskuse

ShopRoku 2017
ShopRoku 2016

 

Vytisknout


WALMARK, a.s., Oldřichovice 44, 739 61 Třinec, Česká republika, IČO: 00536016, DIČ: CZ699003348
Zápis v OR: u rejstříkového soudu v Ostravě, oddíl B, vl. č. 2501
Základní kapitál: 372 420 000,- Kč
Informace pro platbu kartou:
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.