Dostaňte své srdce do kondice!

Dostaňte své srdce do kondice!

Publikováno: 27.04.2018

Zobrazení: 0

Jaro je tady a sluníčko už pěkně hřeje. Kdo by seděl doma?

Svěží vzduch prosycený vůněmi doslova vybízí k tomu vyrazit ven si zasportovat a dát si po dlouhé lenošivé zimě zase trochu do těla. Pohyb na čerstvém povětří vám nejen zlepší náladu, ale rozhýbe klouby, rozproudí krev a posílí srdce. Aktivit, pro které je jaro přímo ideálním obdobím, je celá řada. Vyberte si takovou, která vás bude nejvíc bavit.

Pokud nejste vyloženě sportovní typ a nechcete se do ničeho nutit, zůstaňte klidně u procházky. Deset tisíc kroků denně k udržení dobré kondice není zase tak moc, jak se na první pohled zdá, a když se vydáte někam, kde je opravdu hezky, možná jich ujdete ještě víc – dobrovolně a rádi.

Do přírody s hůlkami
Pokud si vezmete na pomoc hůlky, tím lépe. Při severské chůzi zapojíte aktivně až 90 % svalů v těle a spotřebujete podstatně větší množství energie, než při běžném chození (za hodinu můžete spálit až 600 kcal, které vydají za velmi vydatný oběd). Pokud jste to ještě nikdy nezkoušeli, začněte dvakrát týdně po dobu 30 minut a každý další týden 10 minut přidejte, až se dostanete k celé hodině. Nordic walking mohou provozovat opravdu všichni, bez ohledu na věk, váhu nebo kondici. Tento druh pohybu nesmírně prospívá našemu srdci. S každým vykročením se stáhne lýtkový sval a tím i cévy, které jím procházejí, a krev je pumpována z nohou směrem vzhůru. Zároveň se zvyšuje tvorba „dobrého“ (HDL) cholesterolu, který brání kornatění tepen.

Běh v pohodovém tempu
Tento běh není o stopkách a rekordech, ale hlavně o pohybu pro radost. Přesný překlad z angličtiny znamená „volný běh s občasným střídáním v chůzi“. Když si s sebou vezmete parťáka, můžete si přitom klidně povídat. Budete-li jogging provozovat pravidelně, získáte časem mnohem lepší kondici, a to v příjemném a pohodovém tempu. Optimální frekvence je třikrát týdně 30 minut. Pokud jste začátečník, zkuste vždy dvě minuty běžet a minutu jít. Také tento sport je vhodný téměř pro každého, pouze lidé s vysokou nadváhou či obezitou by měli nejdřív začít chůzí. Jogging má pozitivní vliv nejen na zlepšení celkové kondice, ale pomáhá také v prevenci osteoporózy a kardiovaskulárních onemocnění.

Je libo kolo, či koloběžku?
K posílení srdce a oběhového systému přispívá i jízda na kole, při které si navíc krásně protáhnete tělo a za hodinku hravě spálíte až 550 kcal. Vynikající aerobní aktivitou pro všechny věkové kategorie, která účinně posiluje srdeční sval, je také jízda na kolečkových bruslích nebo na koloběžce. Zanechte ostych stranou a vydejte se na vyjížďku s dětmi nebo vnoučaty. Parádně si protáhnete všechny svaly, aniž byste přitom zatěžovali klouby nebo páteř.

Co se skrývá v buňkách
Koenzym Q 10 se nachází v malých tělískách uvnitř buněk zvaných mitochondrie, které fungují jako důležité továrny na výrobu energie. Nejvíc koenzymu Q 10 se vyskytuje v mozku, srdci, plicích a játrech (tzn. orgánech s největším požadavkem na energii). Částečně je vytvářen přímo v našem organismu, ale jeho produkce s rostoucím věkem klesá. Zdrojem koenzymu Q 10 jsou i některé potraviny, zejména mořské ryby (losos, makrela, sardinky) a vnitřnosti (vepřové srdce, játra), ty však většinou nekonzumujeme v dostatečném množství. Praktickým řešením proto mohou být doplňky stravy s obsahem vysoce kvalitního koenzymu Q 10, které jsou volně k dostání v lékárnách a na e-shopech.

Aktivní a příjemný pohyb v každém věku
15.12.2017

Aktivní a příjemný pohyb v každém věku

Dodejtem kloubům správné vitaminy.

Přečtěte si více
Zobrazení: 0
Extrakt ze zeleného čaje a zdraví srdce
28.06.2010

Extrakt ze zeleného čaje a zdraví srdce

Užívání extraktu ze zeleného čaje může snižovat hladinu proteinu souvisejícího s onemocněním srdce.

Přečtěte si více
Zobrazení: 0
Čím nakrmit srdce
04.10.2012

Čím nakrmit srdce

Na zdraví srdce a cév mají důležitý vliv některé látky, které by v naší stravě neměly chybět. Pokud si nejste jisti, že svému tělu dodáváte dostatek rybího oleje, koenzymu Q10 a selenu, může pro vás být řešením nový doplněk stravy OmegaPrim.

Přečtěte si více
Zobrazení: 0