Připravte organismus na jarní očistu

Připravte organismus na jarní očistu

Publikováno: 13.03.2018

Zobrazení: 0

Hlavní příčinou toho, proč býváme na začátku jara tolik unavení, jsou toxiny a škodliviny, které se nám v těle hromadily několik předchozích měsíců.

Zbavte se jich. Načerpejte sílu a energii a povzbuďte zpomalený metabolismus, abyste si mohli naplno vychutnat nejkrásnější období v roce.

Začněte od jídelníčku, ve kterém by se mělo objevit co nejvíc vitaminů, ideálně v jejich přirozené podobě. Podpořit energii můžete zejména díky některým B-vitaminům a „céčku“. Bohatým zdrojem vitaminů B jsou pivovarské kvasnice, ovesné vločky, celozrnný chléb a pečivo, luštěniny, obiloviny, listová zelenina, ořechy, játra, vejce, mléko a mléčné výrobky. Dále též citrony, rajčata, cibule, mrkev, kapusta, květák, kokos, bílá ředkev, okurky, brambory, hrozny, švestky, špenát, banány a pomeranče. Vitamin C se nachází především v šípcích a rakytníku (jediná kulička obsahuje doporučené denní množství pro dospělého člověka), citrusech, paprice (hlavně té červené), zelí, rajčatech, brokolici, růžičkové kapustě a bobulovém ovoci.

Jednou týdně zařaďte půst
Zařaďte aspoň na několik dní odlehčenou stravu, ve které budou (kromě ovoce a zeleniny) převažovat potraviny s vysokým obsahem vlákniny: celozrnné pečivo, luštěniny, pohanka, divoká rýže, ovesné vločky, ořechy, olejnatá semínka. Dbejte také na dostatek tekutin. Vypijte denně 2–3 litry, nejlepší je čistá voda bez bublinek. Případně si jednou týdně naordinujte půst, při kterém budete celý den popíjet jen vodu. K vyplavení škodlivin pomáhají také bylinkové čaje, například kopřivový. Zvýšenou pozornost věnujte i játrům, která jsou na jaře nejvíc oslabená. Výborně aktivujete jejich samočístící schopnost šťávou z petržele a červené řepy, čajem z ostropestřce mariánského, smetánky lékařské či zázvoru.

Provádějte olejový výplach úst
Možná jste o této metodě už slyšeli, říká se jí také mlgání. Je velmi jednoduchá a funguje jako perfektní detox. K výplachu potřebujete 1 polévkovou lžíci rostlinného oleje, nejlépe slunečnicového či kokosového. Jazyk nejdřív jemně očistěte škrabkou a potom si do úst vložte olej. Ústa pevně zavřete a olej v nich pomalu převalujte. Nasávejte ho, „kousejte“ a vsrkávejte mezi zuby. Během několika minut pocítíte, že olej zhoustl. To je známka toho, že do sebe vstřebal nežádoucí toxiny. Asi po 5 minutách ho vyplivněte. Ale pozor, v žádném případě ho nepolykejte! Výplach provádějte denně – nejlépe ráno, kdy je jazyk pokrytý bílým (bíložlutým) povlakem.

Zajděte na lymfatickou masáž
Za to, že se nám v těle hromadí toxiny, může také zpomalená lymfa, která za normálních okolností odvádí z těla všechny škodliviny (bakterie, viry, bílkoviny, toxiny, a dokonce i rakovinotvorné látky). Mízní systém nemá vlastní pumpu jako krevní oběh a k rozproudění lymfy potřebuje pohyb. Jestli nejste zrovna sportovní typ, zajděte si aspoň na lymfatickou masáž (neboli lymfodrenáž). Ačkoli na první pohled připomíná spíš jemné hlazení, je velmi účinná. Masér pomocí speciálních hmatů odvede lymfu až do oblasti klíčních kostí, kde přechází do krve. Ta se pak postará o filtraci přes ledviny a takto nasbíraná lymfa nakonec odchází z těla ven močí. Pokud si chcete dopřát opravdu důkladnou detoxikaci, absolvujte deset návštěv v průběhu pěti týdnů.

Naordinujte si terapii sluncem
Jedním z důvodů, proč jsme koncem zimy unavení, rozmrzelí a náchylnější k nemocem, je nedostatek vitaminu D, kterému se přezdívá sluneční vitamin. Dá se získat úplně snadno – vzniká v pokožce působením slunečních paprsků. Takže překonejte lenost a vydejte se každý den aspoň na půlhodinovou procházku. Slunce navíc podporuje tvorbu „hormonu štěstí“ serotoninu, který kromě jiného ovlivňuje také naši náladu.

Konzumujte naklíčená semínka
Nikde jinde nenajdete tolik živin a energie jako v zárodcích nové rostlinky. Zařaďte do jídelníčku mungo fazolky, kterou jsou přímo vitaminovou bombou. Obsahují kromě jiného i hodně kyseliny listové, která nám v běžné stravě často chybí, a my pak kvůli tomu býváme unavení a podráždění. Čerstvé výhonky můžete jíst jenom tak samotné. Jsou příjemně křupavé a šťavnaté a chutnají jako mladý hrášek. Naklíčit si můžete i vojtěšku, hořčici, cizrnu, pohanku, čočku, hrách nebo slunečnici. Semínka nejdřív umyjte a nechte přes noc v misce s vlažnou vodou (na šálek semen použijte 4 šálky vody). Potom vodu sceďte, semínka propláchněte a nasypte do nádobky, kde budou klíčit (např. zavařovací sklenice). Během několika dalších dnů je znovu proplachujte. Naklíčená semínka využijte do polévek, zeleninových směsí nebo k dušenému masu. Můžete je také lehce napařit a podávat jako přílohu.


Vyzkoušejte extrakt z chlorelly
S jarní očistou vám mohou výborně pomoct i tzv. zelené potraviny, které jsou kompletním zdrojem celé řady vitaminů, minerálů, aminokyselin a stopových prvků. V organismu působí jako nesmírně účinné antioxidanty, podporují celkovou regeneraci, pohodu a vitality.
Vyzkoušejte například chlorellu. Tato sladkovodní řasa pomáhá odstranit těžké kovy a pozitivně ovlivňuje funkci žlučníku, jater a ledvin, tzn. orgánů, které mají detoxikační funkci. Podporuje také metabolizmus a správné trávení a pomáhá udržovat optimální hladinu cukru a cholesterolu. Přispívá k normálnímu fungování imunitního systému a její pravidelné užívání vede k vitalitě a osvěžení organismu. Doplňky stravy s obsahem vysoce kvalitního extraktu z chlorelly jsou volně k dostání v lékárnách nebo na e-shopech.

Jarní splín či rozkvetlá mysl
18.04.2017

Jarní splín či rozkvetlá mysl

Jaro, všechno kvete, zelená se, v trávníku se objevují první barvy jarních květů, čím dál častěji slyšíme v korunách stromů a keřů radostné švitoření ptáků, oznamující příchod jara. Období nového zrodu, navracejícího se slunce, energie a síly z přírody. Ne každý to však vnímá takto.

Přečtěte si více
Zobrazení: 0
Pozor na jarní úrazy!
21.04.2018

Pozor na jarní úrazy!

Jarní sluníčko nenechá nikoho na pokoji a doslova svádí k tomu, abychom si obuli kecky a vyběhli ven, případně se s nadšením vrhli na zahrádku, která se po dlouhé zimě rychle probouzí k životu.

Přečtěte si více
Zobrazení: 0
Fit a plní energie můžete být i na konci zimy
15.03.2018

Fit a plní energie můžete být i na konci zimy

Přechod mezi zimou a jarem bývá pro náš organismus často velmi náročným obdobím. 

Přečtěte si více
Zobrazení: 0