Jak vyzrát na studené ruce a nohy

Jak vyzrát na studené ruce a nohy

Publikováno: 23.12.2017

Zobrazení: 7607

Palčáky a čtyři vrstvy oblečení někdy nestačí.

Máte věčně studené ruce i nohy bez ohledu na to, kolik je venku stupňů? Příčinou těchto potíží nejčastěji bývá nedostatečné prokrvení. To je problém, který se dá celkem snadno vyřešit.

Stále více lidí se dnes potýká se zhoršeným krevním a lymfatickým oběhem. Důvod? Nesprávný životní styl. Nedostatek pohybu, nevhodná strava s nadbytkem nezdravých tuků, cukru a kofeinu, ale také permanentní stres, který jsme vlastně už přestali vnímat, neboť se stal nedílnou součástí našeho každodenního života. Co je však stresová situace jiného než „příprava na útěk"? Přestože dnes už většinou nikam utíkat nemusíme, tělo reaguje tak, jak mu velí jeho přirozenost – srdce začne všechnu krev stahovat z končetin do svalů a výsledkem jsou ledové ruce a nohy.

Alkohol zahřeje jen na chvilku
V zimě se pocity chladu ještě stupňují. Myslíte, že to vyřeší sklenička horkého grogu? Pokud jsou příčinou vašich studených končetin oběhové potíže, na alkohol rovnou zapomeňte. Může vás sice přechodně zahřát, ale zároveň ztěžuje udržování tělesné teploty, a může dokonce zvýšit podchlazení. Pomalý krevní oběh je lepší rozhýbat pomocí pohybu a vhodné stravy.

Začněte den teplou snídaní
Ideální je obilná kaše se skořicí, sušeným ovocem, ořechy či semínky a k tomu šálek zázvorového čaje. Nebo si na pánvičce umíchejte pár vajíček. V zimě by se na stole měly objevovat silné vývary a vydatné luštěninové polévky (čočková, hrachová, fazolová, cizrnová). A samozřejmě maso, ať už hovězí, vepřové, drůbeží, ryby nebo zvěřina. Pokrmy je dobré dochucovat  zahřívacím kořením, jako je zázvor, muškátový oříšek, koriandr, kardamom, cibule, česnek, křen, bazalka, hřebíček, pepř, rozmarýn, oregano nebo paprika.

Zkuste saunu a cíleně pečujte o krevní oběh
I když se vám v zimě nikam nechce, zařaďte do svého denního programu aspoň 30 minut nějaké sportovní aktivity. K prokrvení organismu přispěje i sauna nebo horká koupel s trochou skořicového či rozmarýnového oleje. Výborná je také masáž (lymfatická, ájurvédská, s lávovým kameny). A nezapomeňte na teplé ponožky! K  prokrvení organismu díky podpoře mikrocirkulace může pomoct i extrakt z jinanu dvoulaločného (Ginkgo biloba). Ve formě doplňků stravy je volně k zakoupení v lékárnách i na e-shopu.

Fit a plní energie můžete být i na konci zimy
15.03.2018

Fit a plní energie můžete být i na konci zimy

Přechod mezi zimou a jarem bývá pro náš organismus často velmi náročným obdobím. 

Přečtěte si více
Zobrazení: 33
Jak přežít zimu s bolavými klouby
24.02.2018

Jak přežít zimu s bolavými klouby

Zima je obávaným obdobím pro ty, kteří trpí revmatoidní artritidou. Bolesti kloubů se totiž během chladných měsíců mohou výrazně zhoršovat. Na vině je hlavně chlad a nedostatek pohybu.

Přečtěte si více
Zobrazení: 668