Bolest srdce nepodceňujte!

Bolest srdce nepodceňujte!

Publikováno: 14.08.2019

Zobrazení: 56

Bolesti na hrudi mohou být první známkou srdečního onemocnění. Stejně tak může být jejich příčinou přetížení svalů hrudníku nebo onemocnění plic. Důvodem vzniku bolestí na hrudníku může být celá řada. Z tohoto důvodů by bolest v okolí srdce neměla být podceňována. Existuje však řada faktorů, kterými pravděpodobnost vzniku srdečních onemocnění můžeme ovlivnit.

Kdy je srdce v ohrožení

Vyhledat lékaře je nutné, pokud bolest vzniká při námaze (např. při chůzi do schodů), při rozčilení nebo citovém napětí, zhoršuje ji chlad nebo přechod z tepla do zimy, je svíravá a začíná za hrudní kostí a vystřeluje do okolí (do krku, ramen, zad). To jsou jen některé známky, při kterých byste měli zpozornit a navštívit lékaře.

Srdeční onemocnění

Srdeční onemocnění jsou taková, která vznikají v důsledku narušení některé části či funkce srdce. Postižení srdečního svalu nebo chlopní znesnadňuje práci srdce. Poškození věnčitých tepen ubírá srdci živiny. Problémy s elektrickým převodním systémem (arytmie) snižují účinnost srdce jako pumpy. K srdečním onemocněním patří ischemická choroba srdeční, chlopenní vady, poruchy rytmu, vrozené vady a nádory.

Onemocnění srdce jako nejčastější příčina úmrtí

V posledních letech se onemocnění srdce a cév stala nejčastější příčinou úmrtí dospělých. Nejinak je tomu i v České republice. Onemocnění srdce v dospělosti je nejčastěji projevem aterosklerózy. Ateroskleróza (kornatění tepen) bývá označována jako „nemoc 20. století“. Mezi rizikové faktory, které se na vzniku srdečních onemocnění podílí patří věk, výskyt srdečních onemocnění v rodině, zvýšená hladina cholesterolu, kouření, vysoký krevní tlak, obezita a stres aj.

Prevence srdečních chorob

Základem prevence je ovlivnění rizikových faktorů, které se na vzniku srdečních onemocnění podílí.  
Doporučováno je především:

  • Udržovat přiměřenou tělesnou hmotnost.
  • Denně alespoň 30 minut pohybu, např. rychlou chůzí nebo cvičením.
  • Pestrý jídelníček, obsahující 4-5 jídel (konzumace dostatečného množství zeleniny a ovoce, ryb a obilovin).
  • Snížit příjem cukru, zejména ve formě slazených nápojů, sladkostí.
  • Omezit příjem soli.
  • Dodržovat pitný režim (voda, minerální vody, čaj, nejlépe neslazené).
  • Vyvarovat se kouření a alkoholu a stresu.

Aktivní péče o kardiovaskulární systém. 

Do stravy je vhodné zařadit také doplňky stravy s obsahem látek, které tělu s přibývajícím věkem chybí. Vhodný doplněním může být například doplněk stravy Koenzym Q10 FORTE 60 mg. Nezapomínejte rovněž na hladinu cholesterolu v krvi, který je významným faktorem při vzniku kornatění tepen. Novinka Chole-pro s monakolinem K a rybím olejem příznivě působí na zdraví srdce a napomáhá udržet hladinu cholesterolu v přiměřených mezích.

Dostaňte své srdce do kondice!
27.04.2018

Dostaňte své srdce do kondice!

Jaro je tady a sluníčko už pěkně hřeje. Kdo by seděl doma?

Přečtěte si více
Zobrazení: 56
Cukrovka neboli diabetes jako skryté nebezpečí
11.04.2019

Cukrovka neboli diabetes jako skryté nebezpečí

Nenápadně se projevující, a přitom se zákeřnými následky i to může být cukrovka neboli diabetes. Pokud Vás zajímá, co cukrovku způsobuje a jak si ohlídat hladinu cukru v krvi pak čtěte dále.

Přečtěte si více
Zobrazení: 56