Ochablé pánevní dno – problém, který se týká i mužů

Ochablé pánevní dno – problém, který se týká i mužů

Publikováno: 27.12.2017

Zobrazení: 1629

Udělejte něco pro své zdraví a užijte si lepší sex.

Ačkoli si v této souvislosti vybavíme většinou ženy, ochablé svaly pánevního dna komplikují život také mužům. Důsledkem bývá inkontinence, ale i problémy s dosažením erekce.

Pánevní dno se skládá ze tří svalových vrstev, které společně vytvářejí spodní část dutiny břišní. Tyto svaly se starají o to, aby se vnitřní orgány nacházely ve správné poloze, a zároveň spolupracují s hlubokými zádovými a příčnými břišními svaly, bránicí a částečně i šikmými vnějšími svaly. Při ochabnutí pánevního dna hrozí tak kromě nechtěného úniku moči také silné bolesti zad, snížená tělesná stabilita nebo poruchy potence. Tyto potíže však může způsobit i druhý extrém, kdy jsou svaly pánevního dna naopak ztuhlé a v křeči. Obojí se pak neblaze podepisuje nejen na páteři, ale také na prostatě.

O které svaly vlastně jde?

Naučte se svaly pánevního dna trochu rozhýbat, ať jsou opět aktivní a pružné. Že vlastně nevíte, které to jsou? Pokud jste je dosud nikdy vědomě nezapojovali, stačí, když během močení několikrát přerušíte proud moči. Ano, jsou to právě ty svaly, které k tomu použijete. Neberte to ale jako doporučení, které byste měli denně opakovat. Přerušované močení neprospívá močovému měchýři a samo o sobě toho s ochablým pánevním dnem moc nezmůže. Máme pro vás účinnější cvik.

Cvičit můžete i ve frontě

Lehněte si na záda, pokrčte kolena, opřete je o sebe a snažte se co nejvíc uvolnit hýžďové svaly. Pomalu a zhluboka se nadechněte a vydechněte. Při výdechu se snažte napodobit stah konečníku, jako kdybyste chtěli zadržet stolici. Vydržte 10–20 sekund. Postupně můžete měnit rychlost stahu a jeho sílu. Hýždě by však měly být stále uvolněné. Dbejte také na to, abyste nestahovali zároveň stehna nebo břišní svaly. Později můžete tento cvik provádět i ve stoje, a to kdekoliv, aniž by si toho někdo všiml (třeba ve frontě, nebo při cestě autobusem).

Pečujte aktivně o prostatu

K péči o prostatu můžete využít také některé doplňky stravy, například s extraktem z malé americké palmy Saw palmetto (též serenoa repens nebo serenoa plazivá). Obsažené sitosteroly pomáhají udržet prostatu v dobré kondici a podporují správný proud moči. Podobné účinky mají i výtažky z kopřivy dvoudomé (Urtica dioica). Doplňky s extraktem ze Saw palmetta či kopřivy dvoudomé zakoupíte volně v lékárnách nebo na e-shopu.


 

Co je to prostata a jak funguje?
23.06.2016

Co je to prostata a jak funguje?

Potíže s prostatou jsou přirozenou součástí mužského stárnutí a jejich intenzita se stupňuje s věkem. Již muži kolem 40 let věku pociťují tyto komplikace.

Přečtěte si více
Zobrazení: 37336
Prostata – problém, o kterém muži neradi mluví
18.12.2017

Prostata – problém, o kterém muži neradi mluví

Všimla jste si, že se poslední dobou váš partner v noci často budí a odchází na toaletu? Na vině mohou být potíže s prostatou, o kterých muži jen neradi mluví, případně je přičítají vyššímu věku. Přehlížet je však může být dost riskantní.

Přečtěte si více
Zobrazení: 141
Vitamín E chrání prostatu
11.05.2004

Vitamín E chrání prostatu

Snížená spotřeba tuku, sójové bílkoviny ve stravě, deriváty vitamínu E a selen mohou být ochranné účinky proti rakovině prostaty.

Přečtěte si více
Zobrazení: 565