Úvodní stránka > VÍTE, ŽE... > Antioxidanty jsou spojené s nižším rizikem mozkové mrtvice
10.1.2011
Antioxidanty jsou spojené s nižším rizikem mozkové mrtvice
Konzumace stravy s vysokým obsahem antioxidantů může chránit proti ischemické cévní mozkové příhodě.
Lidé, kteří konzumovali stravu s vysokým obsahem antioxidantů, měli o 59% snížené riziko ischemické cévní mozkové příhody.
Studie se zúčastnilo 41 620 lidí a byl u nich zkoumán vztah mezi celkovou antioxidační dietní kapacitou a rizikem cévní mozkové příhody. Na začátku studie neměl žádný účastník cévní mozkovou příhodu.
Příjem antioxidantů v potravě byl hodnocen frekvenčním dotazníkem. Více než polovina antioxidantů pocházela z kávy, vína a ovoce.
Při pohledu na jednotlivé antioxidanty vědci zjistili, že účastníci konzumující vysoké množství vitaminu C měli snížené riziko ischemické cévní mozkové příhody.
Zdroj: Journal of Nutrition
J Nutr 2011; 141: 118-123.
"Total antioxidant capacity of the diet is associated with lower risk of ischemic stroke in a large Italian cohort“
Autoři: Del Rio D, et al.
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
Vitamín C s příchutí v mini balení
The Better Vitamin C
Ochrana imunity po dobu 24 hodin
Nyní v nabídce 1+1 zdarma!
Unikátní kombinace pro vaši životní energii a vitalitu
600 mg vitaminu C v každé tabletě s příjemnou příchutí.
Nyní 30 tbl. v nabídce 1+1 zdarma!
EXP: 22.09.2012
Mega dávka céčka s prodlouženým účinkem