Kde jsem?
3.12.2010

Rybí olej a děti

Rybí olej může snížit krevní tlak u dětíDoplňky stravy obsahující rybí olej můžou snížit krevní tlak u mírně obézních dospívajících dětí.

Bylo prokázáno, že rybí olej pomáhá snižovat krevní tlak u dospělých s vysokým krevním tlakem a že má příznivý vliv na hladinu cholesterolu v krvi. Proto se vědci zamýšleli nad jeho příznivým účinkem v období rychlého růstu a adolescence.

Studie se zúčastnilo 80 mírně obézních chlapců ve věku mezi 13 a 15 lety a byli náhodně rozdělení do dvou skupin. Jedna skupina dostávala denní dávku 1,5 rybího oleje, druhá placebo (rostlinný olej). Oleje byly podávány v chlebu, aby zamaskovaly rybí příchuť.

Po 16ti týdenní studii výzkumníci zjistili, že děti konzumující rybí olej měli o 3,8 mmHg nižší systolický tlak a o 2,6 mmHg nižší diastolický tlak v porovnání s placebo skupinou.

U dospělých odpovídá pokles krevního tlaku o 3 mmHg nejméně 15ti procentnímu snížení rizika mozkové mrtvice.  

Bylo prokázáno, že děti a dospívající trpící vysokým krevním tlakem častěji trpí vysokým krevním tlakem i v pozdějším věku.

Zdroj: The Journal of Pediatrics

Volume 157, Issue 3, Pages 395-400.e1 (September 2010)

„Effects of Fish Oil Supplementation on Markers of the Metabolic Syndrome“

Autoři: Pedersen M.H., Molgaard Ch., Hellgrenn L.I., Lauritzen L.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

17.6.
2011

Víte, že...

Byla stanovena dávka omega-3 prospěšná pro zdraví srdce

Nová studie a meta-analýza říká, že denní dávka omega-3 potřebná pro snížení rizika náhlých srdečních úmrtí a jiných srdečních příhod byla stanovena ve výši nejméně 250 mg.

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY

Hvězdíci

Hvězdíci s Omega 3 – DHA, tobolky pro chytrou hlavu

DiskusePočet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

VSTOUPIT DO DISKUSE