Kde jsem?
27.8.2010

Omega 3 mastné kyseliny a metabolický syndrom

Omega 3 mastné kyselinyOmega 3 mastné kyseliny mohou zlepšit hladinu tuků v krvi u lidí trpících metabolickým syndromem.

Výzkum zveřejněný v Journal of Nutrition naznačuje, že účinky metabolického syndromu mohou být sníženy přídavkem omega 3 mastných kyselin ve stravě s nízkým obsahem tuku a vysokým obsahem sacharidů.

Metabolickým syndromem zahrnuje zejména tyto poruchy - obezita, hypertenze, vysoká hladina tuků v krvi a vysoká hladina cukru v krvi.

Příčiny metabolického syndromu nejsou zcela známé, ale předpokládá se, že zde hrají roli jak faktory genetické, tak faktory vnějšího prostředí - včetně nesprávné výživy.

Nová studie se zaměřila na účinky kombinací čtyř diet na metabolismus krevních lipidů u 117 pacientů s metabolickým syndromem.

V souladu s předchozími návrhy vědci zjistili, že dieta s nízkým obsahem tuků a vysokým obsahem sacharidů měla více škodlivé účinky, včetně významnějšího zvýšení celkové hladiny triglyceridů.

Strava s nízkým obsahem tuku a bohatá na komplexní sacharidy a omega -3 mastné kyseliny vedla naopak k nižší hladině krevních lipidů.

Zdroj: The Journal of Nutrition
Publikováno online, doi:10.3945/jn.109.120816
“A Low-Fat, High-Complex Carbohydrate Diet Supplemented with Long-Chain (n-3) Fatty Acids Alters the Postprandial Lipoprotein Profile in Patients with Metabolic Syndrome”
Autoři: Y. Jimenez-Gomez, C. Marin, P. Perez-Martinez, et al

 

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

17.6.
2011

Víte, že...

Byla stanovena dávka omega-3 prospěšná pro zdraví srdce

Nová studie a meta-analýza říká, že denní dávka omega-3 potřebná pro snížení rizika náhlých srdečních úmrtí a jiných srdečních příhod byla stanovena ve výši nejméně 250 mg.

16.6.
2011

Víte, že...

Proč jsou Omega 3 mastné kyseliny tak důležité?

V pořadu České televize Sama doma zasedl na chat Ing. Vladimír Voda, aby odpovídal na všechny vaše dotazy, které se týkaly Omega 3 mastných kyselin, co jsou a jak prospívají našemu zdraví.Celý článek + video rozhovor naleznete na stránkách České televize zde.

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY

EPA Marine

Rybí olej pro zdravé srdce a cévy

EPA rybí olej

Pro účinnou ochranu srdce a cév

Super Omega 3

Doplněk stravy – pro pevné zdraví srdce a cév

Omega 3 rybí olej

S vitaminem E

Omega 3 rybí olej FORTE

Pro udržení optimální hladiny cholesterolu

DiskusePočet reakcí: 2, poslední: 16.9.2010 13:25:59

16.09.2010 13:25:59 RE: Omega 3 mastné kyseliny
Dobrý den, přípravky Super omega 3, EPA marine, NB EPA rybí olej 1 000 mg obsah...

9.09.2010 21:13:23 Omega 3 mastné kyseliny
V literatuře jsem se dočetla, že pro organizmus jsou zdravé především Omega 3 ma...

VSTOUPIT DO DISKUSE