Úvodní stránka > VÍTE, ŽE... > Omega 3 chrání proti ztrátě sluchu
17.6.2010
Omega 3 chrání proti ztrátě sluchu
Zvýšený příjem omega 3 mastných kyselin a ryb, které tyto kyseliny obsahují, může snižovat riziko ztráty sluchu spojené s věkem.
Konzumace alespoň dvou porcí ryb týdně bylo spojeno se 42 procentním snížením rizika ztráty sluchu u lidí nad 50 let v porovnání s těmi, kteří konzumovali průměrně jen jednu rybu týdně.
Podobné snížení rizika bylo pozorováno při užívání omega-3 mastných kyselin. Zvýšená konzumace omega 3 mastných kyselin byla spojena se 14 procentním snížením rizika ztráty sluchu související s věkem (stařecká nedoslýchavost).
I jiné látky jsou spojené se snížení rizika sluchu s přibývajícím věkem. V roce 2007 se zjistilo, že suplementace kyselinou listovou je spojená se snížením rizika ztráty sluchu v nízkofrekvenční oblasti.
Jiná studie zjistila roli beta karotenu a vitaminu C a E a minerálu hořčíku v prevenci jak dočasné, tak i permanentní ztráty sluchu u morčat.

Zdroj: American Journal of Clinical Nutrition
Publikováno online, doi: 10.3945/ajcn.2010.29370
„Consumption of omega-3 fatty acids and fish and risk of age-related hearing loss“
Autoři: B. Gopinath, V.M: Flood, E. Rochtchina, C.M. McMahon, P. Mitchell
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
17.6.
2011
Víte, že...
Nová studie a meta-analýza říká, že denní dávka omega-3 potřebná pro snížení rizika náhlých srdečních úmrtí a jiných srdečních příhod byla stanovena ve výši nejméně 250 mg.
16.6.
2011
Víte, že...
V pořadu České televize Sama doma zasedl na chat Ing. Vladimír Voda, aby odpovídal na všechny vaše dotazy, které se týkaly Omega 3 mastných kyselin, co jsou a jak prospívají našemu zdraví.Celý článek + video rozhovor naleznete na stránkách České televize zde.
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
Rybí olej pro zdravé srdce a cévy
Pro účinnou ochranu srdce a cév
Doplněk stravy – pro pevné zdraví srdce a cév
Pro udržení optimální hladiny cholesterolu