Úvodní stránka > VÍTE, ŽE... > Užívání rybího oleje dětmi
1.6.2010
Užívání rybího oleje dětmi
Dle nové studie může užívání přípravku obsahujícího rybí olej snižovat krevní tlak u mírně obézních dospívajících dětí.
Bylo prokázáno, že rybí olej pomáhá snižovat krevní tlak u dospělých lidí a má příznivý vliv na hladinu cholesterolu. Proto bylo zkoumáno, zda-li rybí olej může mít příznivý vliv také u dětí během jejich rychlého růstu v období adolescence.
Studie se zúčastnilo 80 mírně obézních dánských chlapců ve věku 13 až 15 let. Chlapci byli náhodně rozděleni do dvou skupin: jedna užívala 1,5 g rybího tuku a druhá užívala rostlinný olej (placebo).
Po 16ti týdnech výzkumníci zaznamenali, že děti konzumující rybí olej měli o 3,8 mmHg nižší systolický krevní tlak a o 2,6 mmHg nižší diastolický tlak v porovnání s placebo skupinou.
U dospělých osob pokles krevního tlaku o 3 mmHg odpovídá snížení rizika mozkové mrtvice o 15 procent.
Zdroj: The Journal of Pediatrics, online May 17, 2010.
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
Rybí olej pro zdravé srdce a cévy
Pro účinnou ochranu srdce a cév
Hvězdíci s Omega 3 – DHA, tobolky pro chytrou hlavu
Pro udržení optimální hladiny cholesterolu
Doplněk stravy pro pevné zdraví srdce a cév s vysokým obsahem EPA a DHA