Kde jsem?
21.5.2010

Lignany a zdraví prsou

Lignany a zdraví prsouZvýšený příjem lignanů může snížit riziko rakoviny prsu u žen po menopauze o 15 procent.

Meta-analýza, která shrnula data z 21 publikovaných studií, potvrdila, že zvýšený příjem lignanů a/nebo zvýšení hladiny enterolaktonů a enterodiolu vede k ochraně a snížení řady rizik – zejména rizika rakoviny prsu, rakoviny prostaty, snižuje vypadávání vlasů.

Rostlinné lignany ze zdrojů jako je lněné semínko, celozrnné obiloviny, ovoce, zelenina, jsou metabolizovány v tlustém střevě mikroflórou na enterodiol a enterolakton. Dřívější studie prokázaly jejich vliv na snížení rizika rakoviny prostaty a zlepšení menopauzálního zdraví.

Hlavním lignanem lněného semínka je secoisolariciresinol diglucosid (SDG), který je metabolizován dál na enterodiol a enterolakton. Tyto dva metabolity jsou pak vstřebávány ze střeva a dopravovány do jater, kde procházejí po dalších reakcích do krevního oběhu.

Nová meta-analýza provedená v německém výzkumném centru rakoviny zahrnovaly 11 prospektivních kohortních a 10 case-control studií.

Nejvyšší příjem lignanů byl spojen s 15ti procentním snížením rizika rakoviny prsu u postmenopauzálních žen.

Zdroj: American Journal of Clinical Nutrition

Publikováno online, doi: 10.3945/ajcn.2009.28573

„Meta-analyses of lignans and enterolignans in realtion to breast cancer risk“

Autoři: Katharina Buck, Aida Karina Zaineddin, Alina Vrieling, Jakob Linseisen, and Jenny Chang -Claude

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY

Decolen pro ženy

Nové vylepšené složení!
Pro plnost, pevnost a zdraví ženského poprsí

DiskusePočet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

VSTOUPIT DO DISKUSE