Kde jsem?
9.4.2010

Omega 3 mastné kyseliny a riziko srdečního selhání

Omega 3 mastné kyseliny a riziko srdečního selháníZvýšený příjem tučných ryb a omega 3 mastných kyselin, které jsou v nich obsažené, může snížit riziko srdečního selhání u žen o 25 procent.

Přínosy konzumace tučných ryb a omega 3 mastných kyselin jsou dobře zdokumentovány. Poprvé byl jejich přínos popsán na počátku roku 1970. K dnešnímu dni jsou polynenasycené mastné kyseliny (PUFA) spojovány se zlepšením hladiny krevních lipidů, se snížením tendence trombózy, se zlepšením krevního tlaku a srdečního tepu a se zlepšením cévní funkce.

Kromě zdraví srdce jsou omega 3 mastné kyseliny, především EPA (eikosapentaenová kyselina) a DHA (dokosahexaenová kyselina), spojeny s mnoha příznivými účinky, včetně snížení rizika některých druhů rakoviny, se správným vývojem dítěte během těhotenství, se zdravím kloubů a s příznivým vlivem na chování a náladu.

Nová studie doplňuje data ze studie zveřejněné v European Heart Journal. Tato studie potvrdila vztah mezi konzumací tučných ryb a omega 3 mastných kyselin a selháním srdce a zjistila, že omega 3 mastné kyseliny mohou snížit riziko srdečního selhání až o 33 procent.

Srdeční selhání vzniká, když srdce nemůže čerpat dostatek krve pro potřeby těla a je hlavní příčinou hospitalizace lidí starších 65 let. Příznaky srdečního selhání jsou únava a slabost, potíže při chůzi, rychlý nebo nepravidelný srdeční tep, přetrvávající kašel nebo sípání.

Konzumace jedné porce tučných ryb týdně může přinést výhody ženám tím, že sníží riziko vzniku srdečního selhání.

Výzkumníci analyzovali údaje od 36.234 žen ve věku od 48 do 83 let. V průběhu 18 let studie bylo zaznamenáno 651 případů srdečního selhání. Jedna porce tučných ryb denně byla spojena s 14 procentním snížením rizika srdečního selhání ve srovnání s ženami, které nejedly žádné ryby. Dvě porce tučných ryb týdně byly spojeny s 30 procentním snížením tohoto rizika.

Zdroj: European Journal of Clinical Nutrition
Publikováno online: 10.1038/ejcn.2010.50
“Fatty fish, marine omega-3 fatty acids and incidence of heart failure”
Autoři: E.B. Levitan, A. Wolk, M.A. Mittleman

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

17.6.
2011

Víte, že...

Byla stanovena dávka omega-3 prospěšná pro zdraví srdce

Nová studie a meta-analýza říká, že denní dávka omega-3 potřebná pro snížení rizika náhlých srdečních úmrtí a jiných srdečních příhod byla stanovena ve výši nejméně 250 mg.

16.6.
2011

Víte, že...

Proč jsou Omega 3 mastné kyseliny tak důležité?

V pořadu České televize Sama doma zasedl na chat Ing. Vladimír Voda, aby odpovídal na všechny vaše dotazy, které se týkaly Omega 3 mastných kyselin, co jsou a jak prospívají našemu zdraví.Celý článek + video rozhovor naleznete na stránkách České televize zde.

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY

EPA Marine

Rybí olej pro zdravé srdce a cévy

EPA rybí olej

Pro účinnou ochranu srdce a cév

Omega 3 rybí olej

S vitaminem E

Omega 3 rybí olej FORTE

Pro udržení optimální hladiny cholesterolu

Super Omega 3

Doplněk stravy pro pevné zdraví srdce a cév s vysokým obsahem EPA a DHA

DiskusePočet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

VSTOUPIT DO DISKUSE