Úvodní stránka > VÍTE, ŽE... > Omega 3 mastné kyseliny mohou posílit funkci plic během sportu
19.3.2010
Omega 3 mastné kyseliny mohou posílit funkci plic během sportu
Dle nové studie mohou doplňky stravy obsahující omega 3 mastné kyseliny zlepšit funkce plic sportovců během a po cvičení.
U zkušených amatérských zápasníků bylo zaznamenáno zlepšení v mnoha měřených parametrech kapacity plic, včetně objemu plic, po 12 týdnech suplementace a trénincích.
Do studie bylo zařazeno 40 nekuřáckých amatérských zápasníků. Průměrný věk byl 18,6 let a průměrný BMI 22,75 kg/m2. Účastníci byli náhodně zařazeni do jedné ze čtyř skupin: experimentální skupina, která absolvovala výcvik a užívala omega 3 mastné kyseliny (1000 mg omega-3 obsahující 180 mg EPA a 120 mg DHA), skupina dostávající placebo, aktivní kontrolní skupina (trénink plus placebo) a neaktivní kontrolní skupina (omega-3, bez tréninku).
Na konci studie bylo prokázáno zlepšení v parametru „jednosekundová vitální kapacita“ (FEV1) o 41 procent a v parametru usilovné vitální kapacity (FVC) o 53 procent ve skupině užívající omega 3 mastné kyseliny a k tomu absolvovali trénink, ve srovnání s ostatními skupinami.
Zdroj: Journal of Science and Medicine in Sport
March 2010, Volume 13, Issue 2, Pages 281-286
“The effects of omega-3 supplementation on pulmonary function of young wrestlers during intensive training”
Autoři: B. Tartibian, B.H. Maleki, A. Abbasi
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
17.6.
2011
Víte, že...
Nová studie a meta-analýza říká, že denní dávka omega-3 potřebná pro snížení rizika náhlých srdečních úmrtí a jiných srdečních příhod byla stanovena ve výši nejméně 250 mg.
16.6.
2011
Víte, že...
V pořadu České televize Sama doma zasedl na chat Ing. Vladimír Voda, aby odpovídal na všechny vaše dotazy, které se týkaly Omega 3 mastných kyselin, co jsou a jak prospívají našemu zdraví.Celý článek + video rozhovor naleznete na stránkách České televize zde.
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
Rybí olej pro zdravé srdce a cévy
Pro účinnou ochranu srdce a cév
Pro udržení optimální hladiny cholesterolu
Doplněk stravy pro pevné zdraví srdce a cév s vysokým obsahem EPA a DHA