Kde jsem?
5.3.2010

Vysoký příjem vápníků může zvyšovat přežití mužů

VápníkPříjem vápníku nad doporučené denní množství může snížit riziko úmrtí na srdeční onemocnění a rakovinu o 25 procent, uvádí nová studie ze Švédska.

Výzkumníci analyzovali data 23 366 švédských mužů ve věku mezi 45 a 79 lety. Tito muži neužívali doplňky stravy. Mezi rokem 1998 a 2007 bylo dokumentováno 2358 úmrtí, z toho 819 na kardiovaskulární choroby a 738 úmrtí na rakovinu.

Nejvyšší průměrný příjem, téměř na dvojnásobek doporučené denní dávky, byl spojen s 25 procentním snížením celkové úmrtnosti v porovnání s nejnižším průměrným příjmem.

Závěry této studie jsou v souladu s nálezy z jiných studií, které uvádějí, že vápník může snižovat krevní tlak a snižuje tak riziko hypertenze.

Nadměrný příjem vápníku však může zhoršit funkce ledvin a negativně ovlivnit vstřebávání jiných minerálů. Horní přípustná hranice pro příjem vápníku je 2 500 miligramů.

Zdroj: American Journal of Epidemiology
Publikováno online, doi:10.1093/aje/kwp467
“Dietary Calcium and Magnesium Intake and Mortality: A Prospective Study of Men”
Autoři: J. Kaluza, N. Orsini, E.B. Levitan, A. Brzozowska, W. Roszkowski, A. Wolk

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY

Vápník - Hořčík - Zinek FORTE

Vápník, hořčík, zinek - 3 základní prvky pro správné fungování lidského organizmu

Vápník-Hořčík-Zinek + vitamin D

Nepostradatelné pro zdravý stav kostí, zubů

DiskusePočet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

VSTOUPIT DO DISKUSE