Úvodní stránka > VÍTE, ŽE... > Omega 3 mastné kyseliny mohou posilovat mozkové funkce u chlapců
2.3.2010
Omega 3 mastné kyseliny mohou posilovat mozkové funkce u chlapců
Podle studie, které se zúčastnili zdraví chlapci, mohou doplňky stravy obsahující omega 3 mastnou kyselinu DHA upravit funkci mozku, zejména pracovní paměť.
Zatímco existuje mnoho studií spojující dokosahexaenovou kyselinu (DHA) s kognitivními funkcemi, Dr. McNamara a jeho spolupracovníci si všimli, že není známo, jak může suplementace DHA ovlivnit funkční korovou aktivitu u lidí.
Studie se zúčastnilo 33 zdravých chlapců ve věku 8 – 10 let, kteří byli náhodně rozděleni do skupiny dostávající DHA (400 nebo 1 200 mg/d) nebo placebo po dobu 8 týdnů.
Aktivace mozku byla měřena pomocí funkční magnetické rezonance během testu stálé pozornosti (hraní video her). Výsledek ukázal, že hladina DHA v membráně červených krevních buněk se zvýšila ze 47 na 70 % u skupiny s nízkou dávkou a vysokou dávkou DHA, zatímco ve skupině dostávající placebo se zvýšila hladina DHA pouze o 11%.
Hlavním zjištěním byl signifikantní nárůst v aktivaci té části mozku (dorsolaterální prefrontální), která je spojená s „pracovní pamětí“ (working memory) u skupiny dostávající DHA. Změny v ostatních částech mozku, včetně okcipitálního kortexu (centrum vizuálního zpracování) a v kůře mozečku (hraje roli v motorické kontrole) byly také pozorovány.
Zdroj: American Journal of Clinical Nutrition
Publikováno online, doi:10.3945/ajcn.2009.28549
“Docosahexaenoic acid supplementation increases prefrontal cortex activation during sustained attention in healthy boys: a placebo-controlled, dose-ranging, functional magnetic resonance imaging study”
Authoři: R.K. McNamara, J. Able, R. Jandacek, T. Rider, et al.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
17.6.
2011
Víte, že...
Nová studie a meta-analýza říká, že denní dávka omega-3 potřebná pro snížení rizika náhlých srdečních úmrtí a jiných srdečních příhod byla stanovena ve výši nejméně 250 mg.
16.6.
2011
Víte, že...
V pořadu České televize Sama doma zasedl na chat Ing. Vladimír Voda, aby odpovídal na všechny vaše dotazy, které se týkaly Omega 3 mastných kyselin, co jsou a jak prospívají našemu zdraví.Celý článek + video rozhovor naleznete na stránkách České televize zde.
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
Rybí olej pro zdravé srdce a cévy
Pro účinnou ochranu srdce a cév
Hvězdíci s Omega 3 – DHA, tobolky pro chytrou hlavu
Pro udržení optimální hladiny cholesterolu
Doplněk stravy pro pevné zdraví srdce a cév s vysokým obsahem EPA a DHA
DiskusePočet reakcí: 1, poslední: 12.3.2010 10:16:26
12.03.2010 10:16:26
Super Omega 3
Je mi přes padesát let,nemám žádné potíže s cholesterolem ani s krevním oběhem a...
VSTOUPIT DO DISKUSE