Kde jsem?
12.2.2010

Karotenoidy a jejich vztah k rakovině prsu

Víte, že...Zvýšený příjem alfa- a beta-karotenu může snížit riziko rakoviny prsu u žen kuřaček, naznačuje nové studie ze Švédska.

Studie sledovala 36 664 žen téměř deset let a neohlásila žádný vztah mezi příjmem karotenoidů a celkovým rizikem rakoviny prsu. Nicméně zvýšený příjem alfa- a beta-karotenu byl spojen s 60 procentním snížením výskytu hormonálně senzitivních karcinomů prsu u žen kuřaček.

Nejvyšší průměrné hladiny alfa- a beta-karotenu byly spojeny s 65 až 68 procentním snížením rizika rakoviny prsu u kuřaček.

Úloha karotenoidů, zejména úloha beta-karotenu, ve vztahu k rakovině je kontroverzní, neboť několik studií potvrdilo, že beta-karoten může zvyšovat riziko rakoviny plic u kuřáků (zjistilo se, že u velmi silných kuřáků může být riziko rakoviny plic zvýšené při denním užívání více než 20 mg beta karotenu).

Zdroj: European Journal of Cancer
Publikováno online, doi: 10.1016/j.ejca.2010.01.004
“Dietary carotenoids and risk of hormone receptor-defined breast cancer in a prospective cohort of Swedish women”
Autoři: S.C. Larsson, L. Bergkvist, A. Wolk

 

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY

Beta karoten

Udržuje dobrý zdravotní stav a chrání tělo před škodlivým působením volných radikálů

Beta karoten 10000 m.j.

Pro zdravé a krásné opálení
Nyní 100 tob. balení v nabídce 1+1 zdarma!

Beta karoten Walmark

Nejoblíbenější Beta karoten v ČR!

DiskusePočet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

VSTOUPIT DO DISKUSE