Úvodní stránka > VÍTE, ŽE... > Omega-3 mastné kyseliny mohou posílit zdraví ledvin u diabetiků
5.2.2010
Omega-3 mastné kyseliny mohou posílit zdraví ledvin u diabetiků

Omega-3 mastné kyseliny představují potenciální přínos pro skupinu obyvatelstva se zvýšeným rizikem onemocnění ledvin.
Funkce ledvin je hodnocena na základě měření hladiny kreatininu. Vysoká hladina kreatininu svědčí o poškození funkce nefronů v ledvinách. Nová studie uvedla, že omega-3 mastné kyseliny vedou k významnému poklesu jeho hladiny u diabetiků, což naznačuje potenciální přínos pro skupinu obyvatelstva se zvýšeným rizikem onemocnění ledvin.
Do studie bylo přijato 97 lidí s diabetem 2 typu a tito lidé byli náhodně rozděleni do dvou skupin. Jedna skupina dostávala rybí olej (4g denně, obsahující 42% eikosapentaenové kyseliny a 25 % dokosahexaenové kyseliny), druhá skupina dostávala placebo (olivový olej) po dobu 12 týdnů.
Na konci studie byly jediné měřitelné rozdíly v hladině kreatininu, která byla signifikantně nižší ve skupině dostávající rybí olej.
Zdroj: Diabetic Medicine
Volume 27, Issue 1, p. 54- 60
„Fish-oil supplement has neutral effects on vascular and metabolic function but improves renal function in patients with Type 2 diabetes mellitus"
Autoři: C.-Y. Wong, K.-H. Yiu, S.-W. Li, S. Lee, S. Tam, C.-P. Lau, H.-F. Tse
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
Rybí olej pro zdravé srdce a cévy
Pro účinnou ochranu srdce a cév
Pro udržení optimální hladiny cholesterolu
Doplněk stravy pro pevné zdraví srdce a cév s vysokým obsahem EPA a DHA
DiskusePočet reakcí: 2, poslední: 11.2.2010 14:58:19
11.02.2010 14:58:19
RE: ledviny
Dobrý den,
ano, omega 3 mastné kyseliny může užívat i čtyřleté dítě.
7.02.2010 18:46:32
ledviny
Mohou omega - 3 mastné kyseliny užívat i čtyřleté děti, které mají vzhledem k on...
VSTOUPIT DO DISKUSE