Kde jsem?
10.12.2009

Nízká koncentrace hořčíku může zvýšit riziko mrtvice

HořčíkNízká hladina hořčíku může zvýšit riziko mrtvice o 25 %.

Podle zjištění zveřejněné v časopise American Journal of Epidemiology zvýšení hladiny minerálů může snížit riziko ischemických cévních mozkových příhod.

Nová studie podporuje potenciál hořčíku ke snížení rizika mozkové mrtvice pomocí anti-hypertenzního mechanismu.

Zdrojem hořčíku je zelená listová zelenina, maso, škroby, zrna a ořechy a mléko. Dřívější dietní průzkumy ukazují, že velká část dospělých nesplňuje doporučené denní dávky pro hořčík. 

Více než 14.000 mužů a žen ve věku mezi 45 a 64 se zúčastnilo studie, v průběhu následujících 15ti let výzkumníci zdokumentovali 577 případů ischemických cévních mozkových příhod. Výskyt mrtvice byl nejvyšší mezi diabetiky a lidmi s hypertenzí.

Dle meta-analýzy perspektivních studií vede každé zvýšení příjmu hořčíku o 100 miligramů  k poklesu rizika vzniku diabetu o 15%. 

Zdroj: American Journal of Epidemiology
Publikováno online, doi: 10.1093/aje/kwp071
"Serum and Dietary Magnesium and Risk of Ischemic Stroke - The Atherosclerosis Risk in Communities Study"
Autoři: Ohira T., Peacock J.M., Iso H., Chambless L.E., Rosamond W.D., Folsom A. R.

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY

Hořčík

Posiluje psychiku a nervový systém

Hořčík 250 mg

Posiluje psychiku a nervový systém

DiskusePočet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

VSTOUPIT DO DISKUSE