Kde jsem?
22.10.2009

Omega 3 mastné kyseliny mohou zlepšovat krevní tlak u pacientů s onemocněním ledvin

Omega 3 + koenzym Q10Kombinace omega 3 mastných kyselin s koenzymem Q10 může snižovat krevní tlak a srdeční frekvenci u pacientů s onemocněním ledvin

Lidé s chronickým onemocněním ledvin, které zvyšuje riziko srdečního onemocnění 2 – 50ti násobně, zaznamenali zlepšení krevního tlaku a srdeční frekvence po suplementaci 4g omega 3 MK.

Navíc, pokud jsou omega 3 MK užívány v kombinaci s koenzymem Q10, příznivý vliv na snížení krevního tlaku byl zesílen, navzdory tomu, že samostatně koenzym Q10 není spojen s jakýmkoliv zlepšením.

Studie se zúčastnilo 85 lidí s chronickým onemocněním ledvin (průměrný věk 56,5 let, průměrné BMI 27,3 kg/m2) a náhodně byli rozděleni do skupiny dostávající buď 4 gramy omega 3MK  (obsahujících 1840 mg EPA, 152 mg DPA, 1520 mg DHA), 200 mg koenzymu Q10, obojí nebo placebo (4g olivového oleje) po dobu 8 týdnů.

Výsledky dvojitě zaslepené, placebem kontrolované studie ukázaly, že lidé dostávající pouze omega 3 MK zaznamenali snížení systolického a diastolického tlaku o 3,3 a 2,9 mmHg a snížení srdeční frekvence o 4 tepy za minutu. Hladina triglyceridů klesla o 24%.

Ve skupině dostávající omega 3 MK a koenzym Q10 se systolický a diastolický krevní tlak zlepšil o 2,7 a 3,4 mmHg.

Zdroj:
Journal of Hypertension
September 2009, Volume 27, Issue 9, Pages 1863-1872 doi: 10.1097/HJH.0b013e32832e1bd9
„The effects of omega-3 fatty acids and coenzyme Q10 on blood pressure and heart rate in chronic kidney disease: a randomized controlled trial“
Autoři: T.A. Mori, V. Burke, I.B. Puddey, A.B. Irish, C.A. Cowpland, L.J. Beilin, G.K. Dogra, G.F. Watts.

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY

EPA Marine

Rybí olej pro zdravé srdce a cévy

EPA rybí olej

Pro účinnou ochranu srdce a cév

Omega 3 rybí olej

S vitaminem E

Super Omega 3

Doplněk stravy pro pevné zdraví srdce a cév s vysokým obsahem EPA a DHA

DiskusePočet reakcí: 1, poslední: 30.11.2009 17:39:58

30.11.2009 17:39:58 Jak dlouho mohu užívat Omegu 3 mastné kyseliny ?
Prosím o informaci, jak dlouho mohu užívat Omegu 3 mastné kyseliny?
Srdečn...

VSTOUPIT DO DISKUSE