Kde jsem?
13.10.2009

Omega 3 mastné kyseliny mohou předcházet ztrátě zraku související s věkem

Omega 3Zvýšený přísun omega 3 mastných kyselin může snižovat  o 30 % riziko rozvoje na věku závislé slepoty.

Věkem podmíněná makulární degenerace (AMD) je degenerativní onemocnění sítnice, které způsobuje ztrátu centrálního zraku a ponechává pouze periférní vidění. Je to základní příčina slepoty u lidí nad 55 let v západním světě.

Je známo, že omega-3 mastné kyseliny, a zejména DHA, hrají důležitou roli ve vrstvě nervových buněk retiny a ze studií je známo, že omega 3 mastné kyseliny chrání proti počátku rozvoje AMD.

V meta-analýze publikované v červnu roku 2008 v časopise Archives of Ophthalmology bylo potvrzeno, že vysoký přísun omega 3 mastných kyselin a ryb může snižovat riziko AMD o 38 %. Vědci z Univerzity v Melbourne v Austrálii zjistili, že přínosy byly nejvíce zřetelné u pozdní (pokročilejší) formy AMD, zatímco konzumace ryb dvakrát týdně byla spojená se snížením rizika obou forem AMD – časné a pozdní.

Účastníci s vysokým příjmem omega 3 mastných kyselin, ekvivalent okolo 0,11 % celkového energetického příjmu, měli o 30 % nižší riziko rozvoje obou druhů věkem podmíněné makulární degenerace než lidé s nižším příjmem omega 3 kyselin.

Zdroj: American Journal of Clinical Nutrition
Publikováno online, doi: 10.3945/ajcn.2009.27594

„Omega-3 Long-chain polyunsaturated fatty acid intake and 12-y incidence of neovascular age-related macular degeneration and central geographic atrophy: a prospective cohort study from the Age-Related Eye Disease Study“

Autoři:
J.P. SanGiovanni, E. Argon, A.D. Meleth, G.F. Reed, R.D. Sperduto, T.E. Clemons,  E.Y. Chew

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY

EPA Marine

Rybí olej pro zdravé srdce a cévy

EPA rybí olej

Pro účinnou ochranu srdce a cév

Omega 3 rybí olej

S vitaminem E

Super Omega 3

Doplněk stravy pro pevné zdraví srdce a cév s vysokým obsahem EPA a DHA

DiskusePočet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

VSTOUPIT DO DISKUSE