Úvodní stránka > VÍTE, ŽE... > Konzumace ryb může snižovat riziko demence
24.7.2009
Konzumace ryb může snižovat riziko demence

Zvýšený příjem ryb může dle nové studie snižovat riziko vzniku demence o téměř 20 procent.
Většina studií je zaměřená na konzumaci ryb a omega-3 mastných kyselin ve vztahu ke kardiovaskulárnímu zdraví.
Dvě studie publikované v roce 2007 v American Journal of Clinical Nutrition poukázaly na to, že pravidelná konzumace jídla bohatého na omega 3 mastné kyseliny může předcházet poklesu kognitivních funkcí s přibývajícím věkem.
Výzkumníci zkoumali vztah mezi demencí a konzumací ryb a masa v několika státech (Čína, Kuba, Dominikánská Republika, Venezuela, Mexiko, Peru). Téměř 15 000 lidí se zúčastnilo této studie a výzkumníci potvrdili, že čím vyšší byl příjem ryb, tím bylo nižší riziko vzniku demence. Na druhou stranu se s konzumací masa zvyšovalo riziko vzniku demence.
Zdroj:
American Journal of Clinical Nutrition
publikováno online, doi: 10.3945/ajcn.2009.2758
„Dietary fish and meat intake and dementia in Latin America, China, and India: a 10/66 Dementia Research Group population-based study“
Authors: E. Albanese, A.D. Dangour, R. Uauy, D. Acosta, M. Guerra, S.S. Gallardo Guerra, Y. Huang, K.S. Jacob, J. Llibre de Rodriguez, L. Hernandex Noriega, A. Salas, A.L. Sosa, R.M. Sousa, J. Williams, C.P. Ferri, M.J. Prince
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
Rybí olej pro zdravé srdce a cévy
Pro účinnou ochranu srdce a cév
DiskusePočet reakcí: 1, poslední: 11.9.2009 10:15:21
11.09.2009 10:15:21
Jen jestli to není tím...
A nejsou výsledky studie ovlivněny výběrem zemí pro výzkum?
Většinou totiž...
VSTOUPIT DO DISKUSE