Úvodní stránka > VÍTE, ŽE... > Potraviny bohaté vitaminem C mohou posilovat zdraví tepen
25.3.2009
Potraviny bohaté vitaminem C mohou posilovat zdraví tepen

Nová studie z Norska potrvdila, že zvýšený přísun potravin bohatých na vitamin C může snižovat riziko kornatění cév a tím chránit proti onemocnění srdce.
V časopise Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases bylo uvedeno, že výzkumníci z Ulleval Univerzity v Norsku podali zprávu, že zvýšený přísun vitaminu C a ovoce byl spojen s menší progresi ztlušťování karotidy.
„Zdá se, že zvýšený přísun vitaminu C a ovoce přispívá k menší progresi ztlušťování stěn krčních tepen“, uvedla autorka Ingrid Ellingsen.
Tato studie se zaměřila na účastníky intervenční studie Strava a omega 3 mastné kyseliny ve vztahu k ateroskleróze (DOIT), která dříve nepotvrdila vliv omega 3 mastných kyselin na tloušťku tepenných stěn. Studie se zúčastnilo 563 mužů průměrného věku 70 let, kteří byli náhodně rozděleni do skupiny dietní intervence, do skupiny dostávající omega 3 mastné kyseliny (MK), do skupiny s dietní intervencí a omega 3 MK nebo do skupiny nedostávající nic po dobu 3 let.
U účastníku skupiny s potravní intervencí byla zjištěna menší progrese ve ztlušťování tepenné stěny karotidy než u kontrolní skupiny a výzkumníci oznámili, že u této skupiny byl vyšší přísun vitaminu C jako součást dietní intervence, jelikož přijímali ovoce, zeleninu a bobuloviny.
„Tato studie ukázala, že dietní změny mohou být vhodné dokonce u mužů vyššího věku“ uvedli výzkumníci.
Zdroj:
Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases; Volume 19, Issue 1, Pages 8-14
"Vitamin C consumption is associated with less progression in carotid intima media thickness in elderly men: A 3-year intervention study"
Authrors: I. Ellingsen, I. Seljeflot, H. Arnesen, S. Tonstad
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
600 mg vitaminu C v každé tabletě s příjemnou příchutí.
Nyní 30 tbl. v nabídce 1+1 zdarma!
EXP: 22.09.2012
Mega dávka céčka s prodlouženým účinkem